دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 17:20

وزارت اتحادیه اروپا از ساختار دولت ترکیه حذف شد

طبق احکام صادره از سوی رئیس‌جمهوری ترکیه، وزارت اتحادیه اروپا از ساختار جدید ریاستی حذف شده است.
کد خبر : 295375

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری رسمی ترکیه (آناتولی)، رجب طیب اردوغان در سیستم جدید ریاستی ترکیه احکام جدیدی صادر کرد که طبق این احکام، وزارت امور اتحادیه اروپا حذف شد و در زیرمجموعه وزارت امور خارجه قرار گرفت. بنابراین، موضوعات مربوط به اتحادیه اروپا و روند مذاکرات برای پیوستن به این اتحادیه از سوی وزارت امور خارجه پیگیری می‌شود.


همچنین وزیر دارایی و خزانه‌داری و وزیر آموزش ملی به شورای عالی نظامی این کشور پیوسته‌اند. در این شورا که یکی از عالی‌ترین موسسات تصمیم‌گیری ترکیه است، معاونان رئیس‌جمهوری، وزیر دادگستری، امور خارجه،‌ کشور، ‌دارایی و خزانه‌داری، آموزش ملی، دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه حضور خواهند داشت.


طبق حکم ریاست‌جمهوری، ساختار شورای عالی نظامی احیا می‌شود به‌طوری که به رئیس‌جمهوری اجازه اعمال نظر در مواضع مربوط به نیروهای مسلح ترکیه را می‌دهد.


رجب طیب اردوغان دوشنبه گذشته به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهوری سیستم جدید ریاستی سوگند یاد و اعلام کرد برای ایجاد یک سیستم ریاستجمهوری اجرایی قدرتمند نیاز به رشد اقتصادی، ‌مدیریت موثر و تضمین امنیت است.


ظیق احکام جدید، ستاد مشترک ارتش ترکیه در زیرمجموعه اختیارات وزارت دفاع قرار می‌گیرد که در حال حاضر ریاست آن را خلوصی آکار، وزیر دفاع که پیش از این رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه بود، برعهده دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته