دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان:

شاگردان دالیچ انتقام شکست 98 را از فرانسه می‌گیرند

سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان گفت: شاگردان زلاتکو دالیچ با شکست فرانسه علاوه بر قهرمانی انتقام شکست 98 را از این تیم می‌گیرند.
کد خبر : 295350

وینگو بگوویچ در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، در پاسخ به اینکه آیا کرواسی می‌تواند در دیدار فینال مقابل فرانسه پیروز و برای اولین بار قهرمان جهان شود یا خیر، گفت: «ما در جام جهانی 1998 در مرحله نیمه‌ نهایی با فرانسه روبرو شدیم که متاسفانه آن بازی را باختیم و فرصت حضور در فینال را از دست دادیم. حالا پس از 20 سال بار دیگر با این تیم در فینال بازی داریم و دوست نداریم یک بار دیگر بازنده باشیم و این بار جام قهرمانی را از دست بدهیم.»


وی ادامه داد: «زلاتکو دالیچ موفق شده بازی خوبی از بازیکنان تیم بگیرد و آنها را کاملا هماهنگ به مصاف حریفان به زمین بفرستد. اگر چه فرانسه هم یکی از بهترین تیم‌های دنیاست و از بازیکنان شاخص و باهوشی بهره می‌برد که می‌توانند هر لحظه خطرناک‌تر از قبل ظاهر شوند. آنها با شکست بلژیک نشان دادند که از کوچکترین فرصتی نهایت استفاده را می‌برند و سخت‌تر از آنچه که بتوان تصور کرد، قابلیت دفاع از دروازه‌‌‌شان را دارند. بدون شک اگر فرانسه بتواند گل اول را بزند، خیلی سخت می‌توان آن را شکست داد. بازیکنان باید توجه کنند که قبل از آنکه فرانسه به گل برسد، دروازه حریف را باز کنند.»


سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان در مورد اینکه تصور آن را داشت که تیم ملی کشورش به فینال جام جهانی 2018 روسیه راه پیدا کند، بیان کرد: «قبل از شروع رقابت‌ها من بر این باور بودم که کرواسی بتواند به همراه برزیل، فرانسه و بلژیک به نیمه‌نهایی راه پیدا کند که تنها انگلیس بود که جای برزیل را گرفت. با این حال تیم کرواسی در نیمه نهایی دست به کار بزرگی زد و برای اولین بار به فینال جام جهانی صعود کرد. شاید در ابتدای جام وقتی من از حضور کرواسی در جمع 4 تیم برتر جهان صحبت می‌کردم بسیاری از افرادی که اهل کرواسی نبودند، این حرف مرا قبول نمی‌کردند اما حالا که تیم فینالیست شده برخی از همان آدم‌ها برای تیم ما شانس قهرمانی قائل هستند.»


وی در خصوص اینکه نقاط ضعف و قوت دو تیم فرانسه و کرواسی در کدام قسمت زمین است، تصریح کرد: «هیچ کدام از تیم‌های حاضر در فینال نقطه ضعفی دارند. وقتی آنها در این سطح بالا بازی می‌کنند تیمی بازنده می‌شود که یک لحظه دچار غفلت شود. انگلیس و بلژیک هم تیم‌های بسیار خوبی بودند ولی لحظه‌ای کوتاهی در انجام وظایف باعث شد تا در رده‌بندی با هم بازی کنند. قطعا امروز هم فرانسه و کرواسی با دقت زیادی بازی خواهند کرد و در این میان آن تیمی برنده می‌شود که بتواند از کوچکترین غفلت حریف نهایت استفاده را ببرد. شاگردان دالیچ باید با شکست فرانسه با یک تیر دو نشان را بزنند. اول انتقام شکست 98 را بگیرند و دوم عنوان قهرمانی جهان را کسب کنند.»


بگوویچ خاطرنشان کرد: «بازیکنان کرواسی با قلب‌شان بازی می‌کنند و با جان و دل‌شان به دیدار حریف می‌روند. آنها با غرور تمام به دیدار رقبای خود رفته‌اند و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌اند. حالا هم وقت آن است تا به هدف نهایی‌شان دست پیدا کنند و نام کرواسی را در میان فاتحین جام جهانی قرار دهند. تاریخ نیمه‌نهایی و سومی کرواسی را ثبت کرده است و حالا وقت آن رسیده که قهرمانی‌مان را مورخان بنویسند. رتبه دوم بهتر از سوم است اما تیمی که با وجود مدعیان متعدد فینالیست شده است، اگر قهرمان نشود سال‌ها حسرت این موقعیتی که از دست داده است را خواهد خورد.»


سرمربی کروات گل‌گهر سیرجان در مورد اینکه چه بازیکنانی امروز نقش موثرتری را در موفقیت احتمالی کرواسی ایفا خواهند کرد، اظهار کرد: «دلیل اصلی موفقیت تیم دالیچ یکدست بودن بازیکنان آن است. ما یک تیم داریم که همه مردم حامی‌اش هستیم. من تمامی بازیکنان تیم را موثر می‌دانم و معتقدم اگر لوکا مودریچ، ایوان راکیتیچ، ماریو مانژوکیچ، مارسلو بروزوویچ، دانیل سوباسیچ، دژان لوورن و ایوان پریشیچ در این جام جزو بهترین‌ها بودند، دلیلش هماهنگی یکایک بازیکنان است که درون زمین و از روی نیمکت همدیگر را حمایت می‌کنند. بنابراین امروز تیم کرواسی است که با فرانسه بازی می‌کند و به همه بازیکنان خود برای گرفتن مدال طلا متکی است.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته