دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 01:49
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد؛

پیگیری طرح دو فوریتی تعیین تکلیف دولت درمذاکره با اروپا/ سازوکار مقابله با تحریم‌ها در مجلس

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح دو فوریتی را برای موظف کردن دولت به کوتاه کردن زمان مذاکره با اروپا و اجرای قانون اقدامات متقابل و متناسب در برجام آماده کرده‌ایم که در صورت تعیین تکلیف نکردن دولت، آن را به صحن می‌آوریم.
کد خبر : 295309

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره تعیین تکلیف ایران برای ماندگاری در برجام، اظهار کرد: طرح دو فوریتی را مهیا کردیم تا به صحن بیاوریم برای موظف کردن دولت به کوتاه کردن زمان مذاکره با اروپا و اجرای قانون اقدامات متقابل و متناسب در برجام از جمله تعلیق اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی و از سرگیری گسترده غنی‌سازی اورانیوم و ... اما برای اینکه دولت دوباره اشتباهات خود را فرافکنی نکند و نگوید داشتیم با اروپا به نتیجه می‌رسیدیم و عده‌ای نگذاشتند، این طرح را مسکوت گذاشتیم.


وی اضافه کرد: مهلتی به دولت دادیم تا اگر روزنه امیدی برای آوردن اروپا پای کار وجود دارد، بتواند استفاده کند و گذاشتیم خود دولت این مسیر را برود؛ اما طرح آماده است و منتظریم و این توقع را داریم که مسئولان هر چه زودتر درباره ادامه کار با اروپا تعیین تکلیف کنند و اگر ببینیم غیرمتعارف این کار صورت می‌گیرد، اقدام می‌کنیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه دو هفته تعطیلی مجلس امداد غیبی برای دولت بود تا تصمیم بگیرد، گفت: بعد از تعطیلات مجلس در صورتی که اقدامی در این زمینه انجام نشده باشد، طرح را به مجلس ارائه می‌دهیم.


نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره سازوکارهای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای تحریم‌ها خاطرنشان کرد: جلساتی در کمیسیون داشتیم و اولویت‌هایی را تعیین کردیم و در زمان مقرر اقتضایی عمل می‌کنیم.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته