دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 11:54
فرمانده ناجا خبر داد؛

مجهز شدن کلانتری‌ها به مراکز مشاوره تا پایان سال 98

فرمانده ناجا با بیان اینکه باید مراکز مشاوره در کلانتری‌ها روز به روز ارتقاء پیدا کنند، گفت: تا پایان سال 98 باید اکثر کلانتری‌ها به مراکز مشاوره مجهز شوند.
کد خبر : 295282

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین اشتری در چهاردهمین نشست تخصصی فرماندهان، معاونان، مدیران و روسای پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه بیشترین حجم و کار پاسخگویی به پلیس پیشگیری مربوط می‌شود، اظهار کرد: ‌این پلیس پاسخگوی امورات مردم است و خدمات ارائه می‌دهد. به عبارتی دیگر نمایندگان نیروی انتظامی افرادی هستند که در پلیس پیشگیری فعالیت می‌کنند مامورانی که در کلانتری‌های و پاسگاه‌ها مشغول به کار هستند.


فرمانده ناجا با اشاره به دیدار برخی از فرماندهان نیروی انتظامی با مقام معظم رهبری در سال 95 اظهار کرد: در این دیدار حضرت آقا بر تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تاکید ویژه‌ای ‌داشتند زیرا بنا به گفته ایشان کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها تابلویی از مجموعه نظام هستند.


وی با بیان اینکه نیروی انتظامی باید بهترین خدمات را با سرعت و دقت بالا به مردم ارائه کند، عنوان کرد: ما هیچ سازمانی را نداریم که به اندازه نیروی انتظامی با مردم مراوده داشته و به آنها خدمات ارائه دهد.


فرمانده ناجا با بیان اینکه کلانتری‌ها سالانه 30 میلیون خدمت به مردم ارائه می‌دهند، تصریح کرد: ‌همچنین کسانی که به 110 مراجعه می‌کنند چند میلیون خدمات نیز دریافت خواهند کرد و پلیس خدمات انتظامی، صدور گذرنامه، کارت پایان‌خدمت، صدور گواهینامه و ... را بر عهده دارد و این مجموعه بزرگی را تشکیل خواهد داد.


اشتری استفاده از تجهیزات و فناوری‌های به روز را یکی از اولویت‌های ناجا عنوان و اضافه کرد: خدمات ما باید از طریق فناوری‌های به روز انجام شود و اقدامات‌مان را سیستماتیک انجام دهیم. البته در این زمینه گام‌های خوبی برداشته شده است.


وی با اشاره به راه‌اندازی کمیسیون تحول کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها اضافه کرد: شورایی در این زمینه تشکیل شده است و البته گام‌های موثری هم تا به امروز برداشته شده اما کافی نیست و ما تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز باید تلاش کنیم زیرا تا رسیدن به تدبیر مقام معظم رهبری فاصله داریم.


فرمانده ناجا تاکید کرد که اگر در این زمینه نخبگان ابتکار عمل و یا طرح جدیدی داشته باشند در هر رده و استانی حتما از آنها استفاده خواهیم کرد.


اشتری با بیان اینکه پایگاه مراکز مشاوره باید روز به روز ارتقاء پیدا کند، گفت: موضوع استفاده از مشاوران و مددکاران را باید ارتقاء دهیم در این زمینه دستورالعملی سال گذشته به معاونت اجتماعی و پلیس پیشگیری ابلاغ شد تا بر اساس آن تا پایان سال 98 اکثری کلانتری‌ها به مراکز مشاوره مجهز شوند.


فرمانده ناجا با اشاره به اینکه 70 درصد پرونده‌هایی که به مراکز مشاوره ارجاع داده شده منجر به صلح شده است، گفت: ان میزان رقم بسیار بالایی است و در واقع به پرونده‌های اجتماعی در این مراکز مشاوره رسیدگی می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه اعتماد مردم به ناجا سرمایه بزرگی است عنوان کرد: مردم باید بر اساس قانون و مسائل شرع و عرف بهترین زندگی را کنار یکدیگر داشته باشند و در همین راستا آموزش باید در اولویت ناجا قرار گیرد. ماموران باید به حد مطلوبی از آموزش برسند.


اشتری با بیان اینکه ماموران ناجا باید در اشراف اطلاعاتی ارتقاء پیدا کنند، تصریح کرد: قدرت پیشگیری نقش مهمی را ایفا می‌کند ما باید بر تحولات اشراف داشته باشیم.


فرمانده ناجا ادامه داد: بر خلاف اینکه عده‌ای می‌گویند آزادی نیست بلکه همه جور آزادی وجود دارد اما ما نباید اجازه دهیم موضوعات اجتماعی به سمت امنیتی شدن پیش رود و باید قدرت پیشگیری اجتماعی خود را بالا ببریم و اقدامات پیش‌دستانه انجام دهیم تا کار به جاهای باریک نرسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته