دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 تير 1397 - 07:55
عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با آنا:

قوه قضاییه هرچه سریعتر دادگاه‌های ویژه جرایم اقتصادی را تشکیل دهد/ آمادگی مجلس برای وضع قوانین فوق‌العاده مبارزه با اخلال اقتصادی

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی مجلس برای اصلاح قوانین در شرایط فوق‌العاده فعلی ‌تاکید کرد: قوه قضاییه باید هرچه سریعتر نسبت به تشکیل دادگاه‌های ویژه جرایم اقتصادی اقدام کند.
کد خبر : 295221

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به بیانیه اخیر جمعی از نخبگان کشور خطاب به سران سه قوه و تاکید بر تشکیل دادگاه­‌های جنگ اقتصادی در شرایط فعلی کشور که تعبیر به جنگ اقتصادی شده است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی جدید کشورمان، دادگاه‌های ویژه جرایم اقتصادی باید به سرعت از سوی قوه قضاییه تشکیل و با دقت و سرعت به جرم اخلال‌گران اقتصادی رسیدگی کند.


وی با بیان اینکه تشکیل دادگاه ویژه جرایم اقتصادی از اختیارات رئیس قوه قضاییه است، افزود: شرایط ویژه‌ای بر اقتصاد کشور حاکم است و باید جهت صیانت از حقوق مردم و بیت‌المال، شعبات ویژه‌ای برای رسیدگی به جرایم اقتصادی و اخلال‌گری عده‌ای که درصدد تضعیف اقتصاد کشورمان هستند، تشکیل شود.


نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی به رفتار آمریکا در راه‌اندازی جنگ اقتصادی علیه کشورمان و اعلام صریح آن از سوی دولتمردان آمریکایی اشاره و اظهار کرد: وزارت خزانه‌داری آمریکا به عنوان ستاد فرماندهی جنگ اقتصادی علیه اقتصاد ما شدیدا فعالیت کرده و رصد می‌کند که هر کشوری و هر بانکی در دنیا که با ما مراورده اقتصادی دارند را از این کار با تحریم و فشار منع کرده تا دست از فعالیت و تبادل اقتصادی با کشور ما بردارند.


سلیمی برخورد قاطعانه با اخلالگران حوزه ارزی را از مهمترین اقدامات دادگاه‌های ویژه جرایم اقتصادی دانست و تأکید کرد: کسانی که با استفاده از ارز دولتی که برای امور ضروری اقتصادی مردم اختصاص یافته، ماشین خارجی وارد می‌کردند و یا کسانی که با ارز دارو محصولات غیرضروری را وارد کشور کرده و البته آن محصول را هم به قیمت 8000 تومان می‌فروختند خائن هستند و باید به شدت با آنان برخورد شود.


نماینده مردم محلات در مجلس از آمادگی مجلس شورای اسلامی برای کمک و همراهی با دستگاه قضا در این زمینه خبر داد و افزود: باید با فساد در هر صورت و شکلی به صورت جدی مبارزه کرد که مردم اعتماد پیدا کنند و واقعا اگر در این بخش نیاز به تصویب قانون جدید داشته باشیم مجلس شورای اسلامی در اسرع وقت و به صورت فوق‌العاده آمادگی دارد که به این حوزه ورود کرده و کمک کند.


بنا به این گزارش در تاریخ 17 تیرماه سال‌جاری جمعی از نخبگان جوان کشور در بیانیه‌ای پیشنهادهایی را خطاب به سران قوا ارائه کردند. در بخشی از این بیانیه آمده است: با وجود برخورداری از مواهب طبیعی و خدادادی از انرژی، اقلام و کالاهای اساسی و منابع راهبردی غذایی مانند گندم و محصولات کشاورزی گرفته تا خوراک و پوشاک و مایحتاج ضروری مردم، متاسفانه جنگ روانی دشمن از یکسو و بی‌عملی و خستگی قوای سه گانه و بی‌توجهی به ظرفیت­‌های داخلی علی‌الخصوص جوانان برومند کشور، دلهای مردم را نگران معیشت و زندگی روزانه خود کرده است.


دانشگاهیان و شخصیت‌های اجرایی شاخص همچنین اعلام کردند: همانطورکه مقام معظم رهبری بارها به استفاده از ظرفیت بزرگ جوانان کشور امر فرموده و امید و آینده کشور را در دستان این جوانان می‌دانند، ما نیز علاج مشکلات کشور را در گرو جوشیدن اراده و استقامت از درون ملّت دانسته و حاضریم تا برای اصلاح امور و تحول شرایط، توان فکری و مدیریتی خویش را مبذول حرکت ­های تحولی در کنار مسئولان و همچنین حرکت­ های اجتماعی تحول‌گرا نمائیم.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته