دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 12:11
در گفت‌وگو با آنا:

هاشمی‌طبا: استیضاح گودرزی برای ورزش هیچ خاصیتی ندارد/ نمایندگان مجلس به دنبال عوام‌فریبی نباشند

رئیس سابق سازمان تربیت بدنی معتقد است تغییر وزیر ورزش و جوانان در سال منتهی به مسابقات المپیک به مصلحت ورزش ایران نیست.
کد خبر : 29522

مصطفی هاشمی طبا در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره تلاش تعدادی از نمایندگان مجلس در به سرانجام رساندن استیضاح وزیر ورزش و جوانان گفت: «تغییر وزیر ورزش به مصلحت نیست. ورزش ایران روز‌های حساس و سرنوشت‌سازی را پیش‌رو دارد. تغییر وزیر در این شرایط آرامش را از ورزش می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد تا فدراسیون‌های ورزشی، ورزشکاران خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده کنند.»


وی در ادامه افزود: «استیضاح گودرزی برای ورزش هیچ خاصیتی ندارد. استیضاح یعنی حرف بی دلیل زدن. اگر نمایندگان مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که عملکرد گودرزی در وزارت ورزش و جوانان خوب نبوده‌ می‌توانند از او دعوت کنند و با گفتمان مشکلات را به حداقل برسانند. نمایندگان باید با وزیر ورزش ارشادی صحبت کنند، نقطه نظرات خود را بیان کنند، صحبت‌های وزیر را بشنوند و بعد به جمع‌بندی کنند و به وی راه‌نشان دهند.»


هاشمی طبا ادامه داد: «گودرزی از خود همین نمایندگان رای اعتماد گرفت و به ساختمان خیابان سئول رفت. در ابتدا دولت، سلطانی‌فر که یک مدیر کاربلد بود را معرفی کرد که نمایندگان به وی رای ندادند. بعد هم سجادی و امیر صالحی نتوانستند از نمایندگان رای اعتماد بگیرند تا در نهایت گودرزی وزیر شد، حالا که این اتفاق افتاده‌است باید او حفظ شود تا به کارش ادامه دهد. اگر هم ضعف دارد نمایندگان کمک کنند تا وی این ضعف‌ها را برطرف کند.»


هاشمی طبا در رابطه با این مطلب که گفته می شود با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس، نمایندگان قصد دارند با استیضاح وزیر ورزش فعالیت انتخاباتی انجام دهند، عنوان کرد: «امیدوارم چنین چیزی واقعیت نداشته باشد. نمایندگان مجلس باید نقش راهنما و هدایت‌گر وزیران را داشته باشند و نباید عوام فریبی کنند. اگر چنین چیزی واقعیت داشته باشد باید متاسف بود.»


رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی در ادامه و در پاسخ به این سوال که عملکرد گودرزی در دو سالی که هدایت وزارت ورزش و جوانان را در دست دارد را چگونه ارزیابی می‌کند گفت: «برای نقد یک مدیر باید اطلاعات دقیقی داشت. باید روزی که مدیر جدید مدیریت یک سازمان و یا یک وزارت‌خانه را تحویل گرفته را با امروز ارزیابی کرد. من که به شخصه از این دست اطلاعات ندارم اما معتقدم با توجه به اطلاعات عمومی موجود، گودرزی در وزارت ورزش نتوانسته که موفق باشد.»


وی در توضیح این موضوع گفت: «وزارت ورزش و جوانان نقش محوری دارد و نگاه مدیران آن باید نگاه کلان و فراگیر باشد. متاسفانه ما امروز شاهد این نگاه در وزارت ورزش نیستیم.»


هاشمی طبا افزود: «متاسفانه مدیران وزارت ورزش تنها به چند فدراسیون که مورد توجه قرار دارند نگاه ویژه‌ دارند. همین نگاه باعث شده‌ است تا آنها با محدویت‌هایی روبه‌رو شوند چرا که دایره فعالیت‌های خود را محدود کرده‌اند. در حالی این اتفاق افتاده‌ است که دیگر فدراسیون‌های ورزشی که به اندازه خودشان اهمیت دارند به دلیل این طرز تفکر مظلوم واقع شده‌اند. این محدویت خود ساخته باید زوتر برداشته شود چرا که هم ورزش ضرر می بیند و هم مدیران وزارت ورزش و جوانان. »






انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب