دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 11:02

جشنواره ملی گردشگری و گیاهان دارویی تربت‌حیدریه برگزار می‌شود

جشنواره ملی گردشگری و گیاهان دارویی تربت‌حیدریه، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های منطقه تربت‌حیدریه در مناطق مختلف گردشگری این منطقه برگزار می‌شود.
کد خبر : 295216

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، علی محمدی گفت:‌ این جشنواره علمی، تخصصی و تفریحی با حضور اساتید مطرح علوم گیاهان دارویی و طب سنتی کشور به آموزش شناخت گیاهان دارویی در طبیعت، می‌پردازد و به واسطه حضور سه شب در کنار فعالان طب سنتی سراسر کشور، برگزاری برنامه‌های متنوع تفریحی و گردشگری، اجرای برنامه‌های شاد و متنوع و اسکان ‌شبانه در خانه‌های روستایی دشت رخ و ... از جمله برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.


وی افزود: مراسم افتتاحیه 25 تیرماه ساعت ۲۰:۳۰ در محل مزار قطب‌الدین حیدر برپا می‌شود و برای افراد شرکت‌کننده گواهی‌نامه حضور در جشنواره و همایش‌ها به صورت مجزا صادر خواهد شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی تربت‌حیدریه اظهار کرد: در این جشنواره از قابلیت‌های گردشگری ۱۰ روستای گردشگرپذیر بازدید خواهد شد و تعداد ۷۰ خانه در روستای احمداباد برای اقامت شبانه تدارک دیده شده است.


محمدی تصریح کرد: همچنین بازدید از نقاط گردشگری تربت‌حیدریه از جمله روستاهای رودمعجن، رزگ، بکاول، نسر و آثار تاریخی و طبیعی شهرهای بایگ و کدکن و غار نمک، دریاچه کوهستانی گل خاتون، درخت تنومند و کهنسال ،‌کارگاه‌های ابریشم‌کشی و صنایع دستی کویر و ... از دیگر برنامه‌های این جشنواره خواهد بود.


محمدی با بیان اینکه جشنواره فرصت مغتنمی برای معرفی صنایع دستی این خطه از کشور است، اظهار کرد: از آنجا که در خلال برگزاری جشنواره، برپایی کارگاه‌های آموزشی ترویجی، نشست‌های تخصصی و نمایشگاه غذاهای بومی محلی نیز از جمله برنامه‌های تکمیلی جشنواره است، لذا امیدوار هستیم پس از آن شاهد تغییر و تحولات اساسی در صنعت گردشگری و نیز تغییر الگوی کشت در این شهرستان باشیم.


وی ادامه داد: دبیرخانه جشنواره آماده دریافت پیشنهادهای هموطنان و صاحب‌نظران گرامی است و اخبار جشنواره نیز از طریق سامانه اینترنتی قابل پیگیری است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب