دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
صالحی در پاسخ به آنا:

آثار تجسمی می‌توانند کالای ایرانی را در جان بنشانند

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی گفت: اگر بتوانیم از آثار تأثیرگذار تجسمی در فضاهای شهری، رسانه‌ها و... بهره‌برداری بیشتری داشته‌باشیم، امکان آن را دارند که کالای ایرانی را در جان بنشانند.
کد خبر : 295215

سید عباس صالحی در حاشیه بازدید از نمایشگاه پوستر «حمایت از کالاهای ایرانی» در پاسخ به خبرنگار تجسمی خبرگزاری آنا، در مورد برنامه وزارت ارشاد برای حمایت از کالای ایرانی در عرصه‌های مختلف هنری، اظهار کرد: در حوزه‌های مختلفی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بحث حمایت از کالای ایرانی مطرح بوده‌است به عنوان مثال، جایزه فیروزه. اما به نظر می‌آید در صورتی که آثار حوزه هنرهای تجسمی تبدیل به آثاری بشوند که در فضای باز شهری و فضاهای تبلیغات مجازی و رسانه‌ای مورد استفاده قرار گیرند، می‌توانند به کمک کالای ایرانی بیایند و جامعه ایرانی از طریق یک تبلیغات مؤثر و نافذ، مسیر مصرفش را نسبت به کالای ایرانی ارتقا دهد.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نمایشگاه پوستر حمایت از کالای ایرانی افزود: در همین نمایشگاه و با آثاری که توسط هنرمندان مدعوی که بیشتر از نقاط مختلف کشور گرد هم آمده بودند، این قابلیت‌ها و توانایی‌های هنرهای تجسمی به‌ویژه در حوزه گرافیک و کاریکاتور محسوس بود.


وی ادامه داد: گام اول این آثار تولید شده و از این میان تعدادی از آثار می‌توانند تأثیرگذاری قابل توجهی داشته باشند که اگر بتوانیم آن‌ها را در فضاهای بهره‌برداری بیشتر پیش ببریم، امکان آن را دارند که کالای ایرانی را در جان بنشانند.


صالحی گفت: به عنوان مثال، در هنگام بازدید از نمایشگاه هم با دوستان صحبت‌هایی شد که ادارات کل ارشاد در استان‌های مختلف و در مرکز، هم از این کار و هم کارهای مشابه در حوزه هنرهای تجسمی می‌توانند استقبال و این کار را ترویج کنند؛ در عین حال هم استفاده از کار موجود در فضاهای شهری، رسانه‌ها و مطبوعات محلی، تبلیغات محلی و رسانه‌هایی در فضای مجازی هم می‌تواند به این امر کمک شایانی کند.


وزیر ارشاد در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار خبرگزاری آنا مبنی بر اینکه آیا قوانین سخت‌گیرانه‌تری در مورد حمایت از تبلیغ کالاهای ایرانی و پرهیز از کالای خارجی وضع خواهد شد یا خیر، بیان کرد: در حوزه آیین‌نامه‌های تبلیغاتی ما کاملاً تأکید جدی‌تری بر حوزه حمایت از کالاهای ایرانی و از آن طرف محدودیت‌های کالاهای خارجی وجود دارد که البته با توجه به شرایطی که ما داریم، طبیعی هم به نظر می‌رسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته