دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 00:57
عضو مجلس خبرگان رهبری:

دشمن از لغزش‌های مسئولین در قبال مردم سوءاستفاده می‌کند/ شفاف سازی لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی

عضو مجلس خبرگان رهبری، لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شفاف‌سازی در تمامی مسائل کشور ذکر کرد و گفت: شفاف‌سازی در امور می‌تواند اصلی‌ترین عامل مبارزه با فساد اقتصادی در کشور باشد.
کد خبر : 295138

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده هریسی در جلسه شورای اداری شهرستان هریس با ابراز تأسف از اینکه متهم کردن دشمنان به ایجاد مشکلات در جمهوری اسلامی، بزرگ‌نمایی دشمنان است و این افراد در زمین دشمن بازی می‌کنند، اظهار داشت: وقتی‌که می‌گوییم ما با اراده و مستحکم در برابر هجمه‌های دشمنان هستیم و حتی اجازه نفوذ هم نمی‌دهیم پس چگونه دشمن با این وجود برای کشور مشکل تراشی می‌کند؟ باید قبول کنیم که دشمن کشور را اداره نمی‌کند که بخواهد مشکل‌آفرینی کند.


هاشم زاده هریسی اضافه کرد: یعنی دشمنان ما آن‌قدر قوی هستند که از آن‌سوی دنیا می‌آیند و برای کشور ما مشکل ایجاد می‌کنند در حالی که بیان این‌گونه اظهارات نسنجیده بزرگ و قدرتمند جلوه دادن دشمنان و دیگر اینکه خودمان را ضعیف جلوه می‌دهیم شاید دشمنان در مجامع بین‌المللی تأثیرگذار باشند اما این که مسئولانی در کشور از وظایف خود کوتاهی کرده و افرادی هم اختلاس می‌کنند هم کار دشمن است؟


وی بابیان اینکه در زمانی که راه‌های نفوذ دشمن به کشور بسته است مشکل‌آفرینی آن‌ها برای جمهوری اسلامی از محالات است، افزود: دشمن بیشتر از لغزش‌های مسئولین در قبال مردم سوءاستفاده می‌کند، می‌بینیم مردم نسبت به وضع موجود اعتراض می‌کنند این‌که دیگر کار دشمن نیست بلکه نتیجه سوءمدیریت است که وضعیت را بدین گونه رقم‌زده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: دشمنان تنها از زمینه‌هایی که ما مسئولین به وجود می‌آوریم نهایت استفاده را می‌کنند، یعنی اینکه دشمنان از عملکرد و اشتباهات فاحش خودمان استفاده کرده و از این پس نباید زمینه سوءاستفاده و بهانه دست دشمن دهیم لذا باید مشکلات فعلی کشور از طریق همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها سر و سامان یابد تا بهانه‌ای نباشد که جوانان را علیه مسئولین تحریک کنند.


هاشم زاده هریسی با تأکید بر اینکه فعالیت جناحی مسئولان، آن‌ها را از انجام به وظایفی که در برابر مردم‌دارند خلل وارد می‌کند، بیان داشت: به صلاح نیست که مسئولین پا در رکاب جناح‌های سیاسی باشند، این در حالی است که مسئولین قسم‌خورده‌اند به مردم خدمت کنند نه اینکه وارد بازی‌های سیاسی جناح‌ها شوند.


وی افزود: در زمان انقلاب که بنده کتاب می‌نوشتم و از وجود چند شغلی‌ها و برقراری عدالت در جامعه، مقابله با خیانت به بیت‌المال و موارد دیگر هشدار می‌دادیم اگر الآن این‌ها را مطرح کنیم انگار از انقلاب خارج‌شده‌ایم و تبدیل به عناصر ضد انقلاب می‌شویم به‌طوری که آن زمان سخن گفتن از این مسائل انقلابی گری بود این در حالی است که 30 سال پیش نماینده ولایت‌فقیه در سپاه بودم و این فریادها سر می‌دادم آن زمان فردی انقلابی بودیم که پیش‌بینی می‌کردیم.


عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: مواضع انقلابی‌ها نباید نسبت به 30 سال قبل تغییر کند بلکه انقلابی‌ها وظیفه‌دارند تا برای حراست از انقلاب و نظام اسلامی در مورد کوتاهی‌های برخی مسئولان و دعواهای سیاسی جناح‌ها هشدار دهند.


هاشم زاده هریسی با اشاره به اینکه برخی از انقلابی‌های زمان انقلاب اسلامی وقتی از مشکلات کشور می‌گویند به وابسته بودن به جناح‌های چپ و راست متهم می‌شوند، گفت: مشکلات به وجود آمده در کشور تقصیر این جناح و آن جناح نیست بلکه همه‌کسانی که در مسئولیت هستند در بروز مشکلات کشور سهم دارند.


وی بیان داشت: می‌گویند دولت قبلی و فعلی ناکارآمد اجازه دهید تا ما بیاییم تا به وضعیت کشور سر و سامان دهیم در حالی که قبلاً این فرصت را داشتید چرا آن زمان این‌گونه شجاعانه عمل نکردید؟ جناح‌های سیاسی نمی‌توانند بگویند این مقصر است یا آن، بلکه همه جناح‌ها و دولت‌ها همانند زنجیر به‌هم‌پیوسته‌اند.


عضو مجلس خبرگان رهبری بابیان این‌که جناح‌های سیاسی و دولت‌ها همدیگر را متهم می‌کنند که مشکلات کشور بر سر همدیگر است اما غافل از اینکه برای کشور و مردم دلسوزی کنند، خاطرنشان کرد: دعواهای جناحی و سیاسی نه‌تنها به سود ملت و کشور نیست بلکه زمینه سوءاستفاده دشمنان را فراهم می‌سازد.


هاشم زاده هریسی اضافه کرد: برخی‌ها حتی مردم را به خاطر اینکه در انتخابات طرفدار فلان جناح و کاندیدایی بودند با وارد ساختن اتهام و انگ تراشی باعث می‌شوند تا مردمی که جناحی و سیاسی نیستند نسبت به‌نظام و انقلاب اسلامی بدبین شوند، همین افراد به‌ظاهر کشور و مردم‌دوست خود را حامی و مدافع کشور می‌داند، وقتی گفته می‌شود آزادی داریم این رفتارها چیست؟ چرا دشمن‌تراشی کنیم؟


وی، حفظ اتحاد و انسجام ملی را نیاز مبرم کشور در شرایط کنونی دانست و گفت: متأسفانه برخی‌ها به‌جای اینکه با اعمال و رفتار خود در اتحاد و انسجام ملی نقش‌آفرینی کنند با ابراز تأسف به خاطر منافعشان حتی حاضر هستند تا دهان منتقدان را ببندند این فقط مربوط به دولت کنونی نیست بلکه هیچ دولتی علاقه‌ به شنیدن صدای منتقدان ندارد.


عضو مجلس خبرگان رهبری، لازمه مبارزه با مفاسد اقتصادی را شفاف‌سازی در تمامی مسائل کشور ذکر کرد و گفت: شفاف‌سازی در امور می‌تواند اصلی‌ترین عامل مبارزه با فساد اقتصادی در کشور باشد به‌طوری که در هر کشوری که شفاف‌سازی نباشد در واقع فراهم‌سازی زمینه فساد اقتصادی است.


هاشم زاده هریسی تصریح کرد: تا مادامی‌که در مسائل اقتصادی کشور شفاف‌سازی نباشد و برخی افراد در کمال بی‌شرمی و وقاحت میلیاردها تومان از بیت‌المال را سرقت کرده و به خارج از کشور انتقال دهند دیگر مبارزه و زندان برای افراد فاسد تأثیری ندارد چون پول مردم به باد رفته و متهم گریخته است.


وی در ادامه سخنان خود به فرمایشات سال گذشته مقام معظم رهبری در جمع هزاران نفر از مردم آذربایجان‌شرقی نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این دیدار پرشور فرمودند که ما در بحث عدالت عقب‌مانده‌ایم این در حالی است که مسئله عدالت با مشروعیت نظام جمهوری اسلامی در ارتباط است، این‌طور نیست که دستگاه‌های ما اسلام را یدک بکشند اما خبری از برقراری عدالت نباشد.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب