دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1397 - 17:45
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خبر داد؛

آغاز پرداخت وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان از مردادماه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: همزمان با هفته تامین اجتماعی ۵۰ طرح در بخش‌های بیمه‌ و درمانی این سازمان با اعتباری معادل۲۵۰ میلیارد تومان در سراسر کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 295071

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش پس از افتتاح این درمانگاه به واحد پذیرش مراجعه و روند بهره‌برداری از سامانه نسخه الکترونیک را از واحد پذیرش تا مراجعه به پزشک و دریافت دارو از داروخانه و سایر واحدهای این درمانگاه بررسی کرد.


درمانگاه تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل(ع) آران و بیدگل با زیربنای ٢ هزار و ٥٨٠ متر مربع در ٣ طبقه احداث شده و برای ساخت و تجهیز این مرکز بالغ بر ٨ میلیارد و ٥٠٠ میلیون تومان هزینه شده است.


نوربخش در مراسم افتتاح این مرکز درمانی از پیگیری برای ارتقاء خدمات درمانی تأمین اجتماعی در منطقه کاشان خبر داد و گفت: امیدواریم با فراهم شدن شرایط و جذب نیروی تخصصی مورد نیاز شیفت دوم این مرکز نیز برقرار شود.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: حقوق مستمری بگیران این سازمان در پنج سال گذشته از دوره خدمت دولت تدبیر و امید نزدیک به ١٠٤ درصد افزایش داشته است.


نوربخش بیان کرد: حمایت‌های دولت و افزایش‌های اعمال شده، بخشی از کم توجهی‌ها نسبت به حقوق مستمری بگیران در گذشته را جبران کرده اما هنوز کافی نیست و باید تلاش بیشتری صورت بگیرد.


وی با اشاره به افزایش ۱۹.۵ درصدی مستمری مستمری بگیران حداقل بگیر و ۱۳.۵ درصدی سایر سطوح سازمان تامین اجتماعی افزود: این افزایش بیشتر از نرخ تورم بوده است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: امسال ماهانه ٥٠ هزار میلیارد ریال جهت پرداخت حقوق مستمری بگیران و بیمه بیکاری پرداخت شده که ٤٧ هزار میلیارد ریال جهت مستمری و سه هزار میلیارد ریال جهت بیمه بیکاری بوده، در شرایطی که این سازمان بدون اتکا به منابع عمومی کشور اداره می‌شود.


وی اضافه کرد: مهمترین رویداد با تلاش دولت و مجلس شورای اسلامی برای سال جاری تصویب آیین نامه اجرایی تبصره ۵ قانون بودجه بود که در قالب آن بودجه‌ای به سازمان تامین اجتماعی تخصیص یافته است.


نوربخش عنوان کرد: بخشی از بدهی‌های دولت با این بودجه تهاتر می‌شود که به طور قطع در ارتقای کمی و کیفی خدمات سازمان تامین اجتماعی نقش مهمی خواهد داشت.


وی همچنین گفت: با توجه به جنگ اقتصادی از ٦ ماه پیش در سازمان تامین اجتماعی ستادی تشکیل و همه پیش‌بینی‌ها جهت تضمین مسائل درمانی و بیمه‌ای افراد زیر پوشش صورت گرفته و جای نگرانی نیست.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان کرد: هم‌اکنون نزدیک به ٤٢ میلیون نفر (برابر با نیمی از جمعیت کشور) از جمله ٦ میلیون مستمری بگیر اصلی و تبعی زیر پوشش هستند و این سازمان موظف به پرداخت مستمری تامین درمان، سفرهای زیارتی، هزینه های کفن و دفن و بن های خوار و بار است.


شعبه تامین اجتماعی راوند کاشان به نام شهید ابوالفضل زارعی افتتاح شد


همچنین شعبه تامین اجتماعی راوند کاشان که به نام شهید ابوالفضل زارعی نام‌گذاری شده است، در آیینی جداگانه با حضور سیدتقی نوربخش راه‌اندازی شد که در ساختمانی استیجاری با زیربنای بیش از ٢٥٠ مترمربع در منطقه راوند این شهرستان قرار دارد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مراسم بهره‌برداری از این شعبه گفت: براساس مصوبه هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی پرداخت وام بازنشستگان به ارزش ۴۰ میلیون ریال از ابتدای مردادماه در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.


وی تصریح کرد: اعتبار وام به بازنشستگان به میزانی که در تبصره بودجه سال ۹۷ سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده است، با نرخ چهار درصد به این گروه از شهروندان پرداخت خواهد شد.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح نوین شعبه‌های تامین اجتماعی از ابتدای تیرماه جاری در کشور آغاز شده است که با اجرای این طرح‌ها ۴۲ میلیون نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی کشور، بسیاری از خدمات را با مراجعه به تنها یک باجه و یا حتی به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته