دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 تير 1397 - 07:07
عضو شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با آنا:

سرمایه‌گذاری در بافت‌های فرسوده باید جذاب شود/ زندگی یک میلیون تهرانی در بافت‌های آسیب‌پذیر

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت باید تسهیلات متعددی را در اختیار سرمایه‌گذاران خصوصی برای نوسازی بافت‌های فرسوده قرار دهد، گفت: سرمایه‌گذاری باید برای بنگاه‌های خصوصی آنقدر سودده باشد که به جای شمال شهر به بافت‌های فرسوده بیایند.
کد خبر : 295061

مجید فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه بافت‌ فرسوده در شهر تهران یکی از مسائل مهم است، اظهار کرد: 15 درصد جمعیت پایتخت در بافت فرسوده زندگی می‌کنند و با توجه به جمعیت 8 میلیونی پایتخت این میزان بسیار زیاد به چشم می‌آید.


به گفته وی اگر زلزله‌ای به وقوع بپیوندد بیش از یک میلیون نفر از شهروندان ما در معرض خطر مرگ قرار دارند و این بسیار مساله مهمی است که باید به آن توجه شود.


رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه در سال‌های گذشته توجه ویژه‌ای به بازسازی بافت‌های فرسوده نشده، اما موضوع بازآفرینی شهری که اخیرا از سوی رئیس جمهور مطرح شده یک موضوع ملی است و فقط به شهرداری تهران اختصاص ندارد.


فراهانی تاکید کرد: این طرح باید به صورت بازسازی بلوکی یعنی فعالیت در یک منطقه وسیع صورت بگیرد و همین که به صورت موردی و اصطلاحاً دندانه‌ای بافت‌های فرسوده بهسازی و نوسازی شوند.


رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه یکی از راه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده اختصاص وام به شهروندانی است که قصد احیا دارند، عنوان کرد: سازمان‌های ذیربط باید همه نوع تسهیلات در اختیار کسانی که خواهان این نوع بازسازی هستند قرار دهند. از اختصاص وام برای بازسازی گرفته تا تسهیلات برای به صفر رساندن قیمت انشعابات باید مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: ‌در حال حاضر سازندگان بسیار زیادی در شهر تهران وجود دارند که علاقه‌مندند در زمینه احیا و بازسازی بافت‌های فرسوده فعالیت کنند اما مشروط بر اینکه دولت شهرداری و سایر دستگاه‌های ذیربط به نحو کامل از آنها حمایت کنند و تسهیلات متعددی را در اختیار آنها قراردهند تا در مقایسه با سرمایه‌گذاری در مناطق شمال شهر ترجیح دهند تا در بافت‌های فرسوده سرمایه‌گذاری کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته