دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 تير 1397 - 11:00
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با آنا:

آمریکا قدرت ممانعت از فروش نفت ایران را ندارد

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی گفت: شاید ترامپ با رفتارهای خود تأثیری روی فروش نفت ما بگذارد اما هرگز قدرت ممانعت از فروش آن را نخواهد داشت.
کد خبر : 295050

سید کاظم دلخوش اباتری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره رایزنی‌های آمریکا در منطقه برای تحت تاثیر قرار دادن فروش نفت ایران، اظهار کرد: دشمنان زمانی وضعیتی را به کشور تحمیل کرده بودند که ما فقط یک میلیون 800 هزار بشکه نفت می‌فروختیم و امروز شرایط به مراتب بهتر از گذشته است و آنها دیگر قادر نیستند شرایطی را بر ایران اسلامی تحمیل کنند.


وی با بیان اینکه امروز امکان فروش نزدیک سه میلیون بشکه نفت را داریم، گفت: شاید یک آدم کم عقلی مانند ترامپ با رفتارهای خود تأثیری روی فروش نفت ایران بگذارد اما هرگز قدرت ممانعت از فروش آن را نخواهند داشت.


نماینده مردم صومعه سرا در مجلس تصریح کرد: ما شرکای تجاری‌ای داریم که همواره برای خرید نفت از ایران آماده‌اند.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه بخش خصوصی به حوزه نفت اعلام آماده کرده، تاکید کرد: زمینه برای ورود بخش خصوصی و تبدیل نفت به فرآورده بازتر شده و بخش خصوصی راحت‌تر می‌تواند وارد عرصه شود.


وی درباره نگرانی‌ها از ورود نااهلان به این عرصه بیان داشت: باید مراقب باشیم حرفی نزنیم که به ضرر مردم و مملکت باشد. بابک زنجانی‌ها در اثر بی‌احتیاطی شکل گرفتند چه بسا که زنجانی در مقطعی هم به کمک کشور آمد و تحریم‌ها را دور زد. درست است که اشتباهاتی هم داشت که بیشتر بحث قضایی در این زمینه مطرح است و من ورود پیدا نمی‌کنم. بنابراین نباید قضاوت به ناحق کنیم و حرفی نزنیم که به نفع مردم نباشد.


دلخوش با تاکید براینکه شراط امروز کشور بدتر از دوره تحریم گذشته نیست، اظهار کرد: نباید خود تحریمی کنیم و جامعه را حساس کنیم. مردم و مسئولان هوشیار باشند و بدانند برخی سخنان کلام دشمن است.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: مردم ما در زمان جنگ هم‌پای مسئولان کشور جلو رفتند تا از شرایط جنگ عبور کردیم؛ امروز هم مردم ما همان روحیه را دارند. اگر با مفسدان اقتصادی برخورد شود و شفاف‌سازی مطابق قانون صورت گیرد، باز هم می‌توان از تحریم به عنوان یک فرصت برای کشور استفاده کرد.


وی خاطرنشان کرد: ما در جنگ تحمیلی وضعیت بدتری داشتم. اوایل دفاع مقدس بودجه سالانه کشور تنها 6 یا 7 میلیارد دلار بود آن روز همه کمک کردند و عبور کردیم.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس در تشریح فعالیت‌های کمیسیون متبوعش در این زمینه گفت: قرار است طرحی در کمیسیون نوشته شود که اصلاحات ساختار اقتصادی را پیگیری می‌کند. همچنین تلاش داریم برخورد با کسانی که در حوزه اقتصادی فعالیت می‌کنند جدی‌تر شود و قوانین موجود و مسکوت مانده در حوزه اقتصادی احصا شود. این مسأله نیازمند طرح و لایحه‌ای است که مجلس و دولت باید برای کمک به شرایط کشور نسبت به آن اقدام کنند.


دلخوش خاطرنشان کرد: کشور ما نمی‌تواند همیشه وابسته به نفت باشد؛ بنابراین باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم. ترامپ تاکنون کار شاقی نکرده و شرایط ما با آمریکا همواره همین گونه بوده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته