دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1397 - 11:08
وزیر خارجه آلمان:

هدف ترامپ جنجال‌سازی با توئیتر است

وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل به اظهارات دونالد ترامپ واکنش نشان داد و اظهار کرد: اتحادیه اروپا چاره‌ای جز افزایش توان دفاعی خود ندارد و برای حفظ مناسبات خود با آمریکا نیاز به استراتژی‌های راهبردی دارد.
کد خبر : 294873

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفتگو با مجله اشپیگل در خصوص مواضع اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا درباره کشورش اظهار کرد: ترامپ از مطرح کردن موضوعاتی مشابه آنچه که درباره آلمان عنوان کرد تنها یک هدف را دنبال می کند.


ماس در توضیح گفته خود افزود: ترامپ از توئیت های تند و تیز خود تنها به دنبال کسب محبوبیت و در برخی موارد جنجال سازی است.


وزیر خارجه آلمان با بیان اینکه اروپا نمی تواند دستاوردهای طولانی مدت خود را بر اساس اظهارات ترامپ از بین ببرد، تاکید کرد: اتحادیه اروپا چاره‌ای جز افزایش توان دفاعی خود ندارد و باید برای دستیابی به این هدف تمام توان و تلاش خود را به کار گیرد.


این سیاستمدار آلمانی در عین حال از علاقمندی تداوم مناسبات اتحادیه اروپا با آمریکا سخن گفت و خاطرنشان کرد: تداوم مناسبات نیاز به استراتژی های راهبردی دارد.


گفتنی است ترامپ در نشست اخیر ناتو در بروکسل، کشورهای اروپایی را به سوء استفاده از بودجه دفاعی آمریکا متهم کرد. وی همچنین آلمان را به علت روابط نزدیک در زمینه انرژی با روسیه، اسیر این کشور خواند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته