دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 10:47

نماینده ایران در سازمان ملل: شورای امنیت قادر به دفاع از حقوق ملت فلسطین نیست

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز گذشته (جمعه) در جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل نسبت به 67 سال حق‌کشی از ملت مظلوم فلسطین انتقاد کرد و خواستار قرار دادن پرونده فلسطین در جدول کاری سازمان ملل و شورای امنیت شد.
کد خبر : 29481

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «غلام‌علی خوشرو» گفت: جنبش «عدم تعهد» بر این باور است که شورای امنیت سازمان ملل برای دفاع از حقوق فلسطینیان و انجام مسئولیت‌هایش در این زمینه، اراده سیاسی لازم را ندارد.


نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان جرایم رژیم صهیونیستی، سیاست‌های نژادپرستانه و اقدامات خودسرانه صهیونیست‌ها به‌ویژه حمله سال گذشته به ساکنان نوار غزه که منجر به کشته شدن تعداد زیادی از غیرنظامیان، زنان و کودکان شد، افزود: بر طبق اسناد رسمی منتشر‌شده به‌وسیله سازمان ملل، ارتش اسرائیل مرتکب جنایات جنگی شده است و قوانین بین‌المللی را نقض کرده و حقوق بشر را در حمله اخیر به غزه نادیده گرفته است.


وی افزود: اسرائیل باید مسئولین جنایاتی که در غزه مرتکب شده است را بپذیرد و نمی‌توان برائت این رژیم از جنایت‌های رخ داده را به‌ هیچ عنوان پذیرفت.


خوشرو تصریح کرد: شورای امنیت نمی‌تواند به موضع محتاطانه خود در قبال این بحران که امنیت و ثبات منطقه را به خطر انداخته است، ادامه دهد و باید برطبق منشور سازمان ملل متحد مسئولیت‌های خود در قبال برقراری صلح دائم در اراضی فلسطینی را انجام دهد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب