دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 تير 1397 - 06:45
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی وزارت علوم:

برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی فقط در دوره کارشناسی صورت می‌گیرد

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی فقط در دوره کارشناسی صورت می‌گیرد و دوره‌های دیگر تحصیلی مدنظر ما نیستند.
کد خبر : 294738

محمدرضا آهنچیان در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره برگزاری دوره‌های مهارت‌افزایی دانشجویان در دوره کارشناسی ارشد گفت: در حال حاضر دوره مهارت‌افزایی در دوره کارشناسی تعریف شده است، از آنجایی که در سال‌های اخیر توسعه تحصیلات تکمیلی بیشتر مورد توجه قرار گرفت و دوره کارشناسی دانشجویان به دست فراموشی سپرده شد، به همین خاطر تصمیم گرفتیم برای توانمندسازی دانشجویان این دوره، مهارت‌افزایی آنها را در اولویت قرار دهیم.


وی افزود: اگر دانشجویان دوره کارشناسی بتوانند مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار را پیدا کنند، پس از پایان دوره آماده ورود به بازار کار خواهند شد.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: اگر از هر 10 دانشجوی دوره کارشناسی بپرسید که بعد از پایان دوره می‌خواهند وارد بازار کار شوند یا اینکه ادامه تحصیل بدهند، اکثرا می‌خواهند با حقوق نرمال وارد بازارکار شوند.


آهنچیان بیان کرد: یکی از دلایل مهمی که ما مهارت‌افزایی در دوره کارشناسی را مدنظر قرار داده‌ایم این است که از سیل فارغ‌التحصیلان این دوره به سمت کارشناسی ارشد بکاهیم، آن‌چنان که اکنون حدود یک میلیون دانشجوی کارشناسی ارشد و 100 هزار دانشجوی دوره دکتری داریم، این تعداد دانشجو در این مقاطع اصلا کم نیست و حتما باید تدبیری در این زمینه اندیشیده شود.


وی تاکید کرد: همچنین فرض ما این است، دانشجوی کارشناسی که توانست مهارت بیاموزد در صورت علاقه‌مندی به ادامه تحصیل این مهارت را به دوره‌های بالاتر هم می‌برد، بنابراین دیگر نیازی نیست که دوباره به آنها بپردازیم. فعلا اولویت با دوره کارشناسی است، در آینده شاید تصمیم بگیریم که دوره‌های مهارت افزایی در کارشناسی را نیز راه‌بیاندازیم.


مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی بیان کرد: دانشگاه‌ها تحت هیچ شرایطی به سمت کاریابی نخواهند رفت بلکه دانشجویان را به سمت شغل مناسب هدایت می‌کنند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته