دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
کارشناس داوری در گفت‌وگو با آنا؛

حق فغانی قضاوت در فینال بود/حضور فغانی در بین داوران برتر جهان

کارشناس داوری گفت: فغانی قضاوت‌های بسیار خوبی در جام جهانی داشت و قضاوت در بازی فینال حق او بود.
کد خبر : 294690

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، کمیته داوران فیفا، تیم داوری ایران را به عنوان داوران دیدار رده‌بندی جام جهانی بین تیم‌های انگلیس و بلژیک انتخاب کرد. فغانی و تیمش که قضاوت خوبی در جام جهانی داشتند در نهایت موفق شدند یکی از دو دیدار پایانی جام را قضاوت کنند.


محمد فنایی کارشناس داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد انتخاب فغانی به عنوان داور دیدار رده‌بندی جام جهانی گفت: «همه کارشناسان داوری در دنیا عملکرد فغانی و تیمش را در جام جهانی مورد تحسین قرار دادند و منتظر حضور او در بازی فینال بودند. در این بین ما نمی‌دانیم ملاک‌های فیفا برای انتخاب داور فیفا چه بود که فغانی را برای دیدار رده‌بندی انتخاب کرد و داور آرژانتینی که سطح قضاوتش از فغانی پایین‌تر است را به عنوان داور فینال انتخاب کرد.»


وی ادامه داد: «داور آرژانیتنی در این مسابقات بازی افتتاحیه را هم سوت زد و یک بازی در مرحله یک چهارم نهایی را هم قضاوت کرد. در هر صورت فیفا هم ناظرانی در همه بازی‌ها دارد که روی امتیازات آنها چیدمان داوران را مشخص می‌کند. قضاوت در بازی رده‌بندی جام جهانی هم دست کمی از بازی فینال ندارد. فغانی و تیمش روحیه خوبی برای قضاوت در این بازی دارند و باز هم مثل همیشه پرچم ایران را جام جهانی بالا نگه می‌دارند.»


کارشناس داوری در مورد حمایت فدراسیون فوتبال از فغانی و تیمش گفت: «همین که فغانی و تیمش تا آخرین روز در جام جهانی حضور داشتند و بازی رده‌بندی را هم سوت می‌زنند نشان از توانایی بالای آنها است. فدراسیون فوتبال باید نگاه ویژه‌ای به این عزیزان داشته باشد و استقبال خوبی از آنها کند. در فوتبال ما هم باید احترام بیشتری به داوران گذاشته شود چون همه داوران ما می‌توانند روزی مانند فغانی، سخندان و منصوری شوند.»


فنایی در خصوص حضور فغانی در بین داوران برتر جهان بیان کرد: «تاکنون داورانی از آسیا مانند «علی بوسین» «روشن ایرماتوف» و «نیشیمورا» بازی‌های مهم جام جهانی را سوت زدند اما سطح داوری فغانی از همه آنها بالاتر است. برای فغانی این مساله خیلی اهمیت دارد که در حال حاضر بین 5 داور برتر دنیا قرار دارد و فیفا در آینده حساب ویژه‌ای روی او باز خواهد کرد.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته