دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1397 - 00:20
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر خبر داد؛

آموزش 4500 نیروی واکنش سریع امداد و نجات در سراسر کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای واکنش سریع در سطح کشور آموزش‌های مرتبط با تیم‌های واکنش سریع  را گذراندند.
کد خبر : 294381

به گزارش روابط عمومی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سیدمحمد هاشم مدیر منطقه منا(شمال آفریقا و غرب آسیای) فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر با رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران دیدار و گفتوگو کرد.


در این دیدار، مرتضی سلیمی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به تعدد حوادث و سوانح در سال گذشته اظهار کرد: در حال حاضر اولویت سازمان امداد و نجات در ساماندهی و آموزش تیم‌های واکنش سریع در سراسر کشور است.


وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از نیروهای واکنش سریع در سطح کشور آموزش‌های مرتبط با تیم‌های واکنش سریع را گذراندند، ادامه داد: هر یک از نیروهای تیم‌های واکنش سریع حدود یک هزار ساعت دوره آموزشی را گذراندند.


به گفته رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، اولویت بعدی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، بازآموزی و آموزش مجدد این تیم‌هاست.


وی درباره کمک‌های امدادی جمعیت هلال احمر به زلزله‌زدگان کرمانشاهی، یادآور شد: در لحظات اولیه در مناطق زلزله زده حاضر شدیم و تا پیش از ساعت ۴ بعد از ظهر ۱۰ فروند هلیکوپتر برای خدمت رسانی در منطقه حاضر بود و تا پیش از ساعت ۴ بعد از ظهر ۲۰۰ دستگاه آمبولانس هلال احمر برای انتقال حدود 8 هزار و 500 مصدوم و مجروح در منطقه مشغول فعالیت بودند.


سلیمی با اشاره به توزیع چادرهای امدادی و بسته های غذایی میان زلزله زدگان، اظهارداشت: بالغ بر ۹۰ هزار دستگاه چادر امدادی و سه مرحله مواد غذایی در قالب بسته های غذایی خانوار در منطقه زلزله زده توزیع شد. البته در روز اول حادثه بالغ بر ۲۵ هزار بسته غذایی در این مناطق توزیع شد.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: امیدواریم با کمک‌های فدراسیون بتوانیم انبارهای امدادی را تقویت کنیم و با اجرای دوره‌های آموزشی مشترک با فدراسیون بتوانیم تیم‌های مدیریتی و عملیاتی جمعیت هلال‌احمر را برای حضور هرچه بهتر، ارتقا دهیم.


بهره‌مندی از تجارب پیشرفته ایران در بحران‌ها


سیدمحمد هاشم مدیر منطقه منا فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر در ادامه این دیدار گفت: جمعیت هلال احمر در زلزله کرمانشاه بسیار خوب عمل کرده است و همچنان در حال امدادرسانی هستید.


وی ادامه داد: هلال احمر ایران یکی از قوی‌ترین جمعیت های ملی در سطح جهان است و می‌تواند در بسیاری از موارد باید به فدراسیون کمک کنید. با تمام این‌ها ما آمادگی داریم در کنار شما هر جایی که نیاز بود حضور داشته و کمک کنیم.


مدیر منطقه منا فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر ابراز امیدواری کرد که با توجه به اینکه سیستم مخابراتی و شبکه بیسیم جمعیت هلال احمر ایران بسیار پیشرفته است، فدراسیون هم بتواند از این ظرفیت استفاده کند و نیروهای خودش رو آموزش دهد تا بتوانند در زمان وقوع حوادث موفق عمل کنند.


لازم به ذکر است، مدیر منطقه منا فدراسیون بین‌المللی جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر از بخش های مختلف سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر همچون مرکز کنترل و هماهنگی عملیات، امداد هوایی و انبارهای این سازمان بازدید کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته