دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1394 - 17:59
در گفت‌وگو با آنا

تابش: باید از تیم مذاکره‌کننده به عنوان قهرمان ملی یاد کرد/ اختیارات کمیسیون ویژه مجلس متأثر از تصمیم‌ شورای عالی امنیت ملی است

نماینده مردم اردکان در مجلس، گفت: مذاکره‌کنندگان کشورمان تمام سعی و تلاش خودشان را در جهت حفظ منافع ملی و رعایت خطوط قرمز به کار گرفتند که باید از آنها به عنوان قهرمانان ملی یاد کرد و نباید زحمات آنها نادیده گرفته شود.
کد خبر : 29437

محمدرضا تایش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا،‌ درباره گزارش وزیر امور خارجه از توافق هسته‌ای در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، گفت: افتخار می‌کنیم که حکومتی داریم که رکن اصلی آن مردم است و مردم در امور حاکمیتی محرم هستند. اینکه وزیر خارجه به مجلس می‌آید و از تریبون علنی مجلس گزارش مذاکرات هسته‌ای و توافق را ارائه می‌کند بسیار کار خوبی است و امیدواری مردم و اعتماد آنها نسبت به حاکمیت و دولتمردان را افزایش می‌دهد.


وی ادامه داد: اینکه تیم مذاکره‌کننده کشورمان در برنامه‌های زنده تلویزیونی، در مجلس و در نشست‌های خبری به مردم گزارش کار خود را می‌دهند، نشان می‌دهد که دولت هیچ نقطه پنهانی از دید مردم ندارد و مردم در جریان تمام امور قرار دارند و متخصصین، علما و آحاد مردم می‌توانند نظرات خود را درباره توافق هسته‌ای اعلام کنند تا مجلس در بررسی توافق همه نظرات را مورد توجه قرار دهد.


عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، با تأکید بر اینکه «مذاکره‌کنندگان کشورمان تمام سعی و تلاش خودشان را در جهت حفظ منافع ملی و رعایت خطوط قرمز به کار گرفتند»، گفت: باید از تیم مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی ایران به عنوان قهرمانان ملی یاد کرد و نباید زحمات آنها نادیده گرفته شود.


تابش افزود: در جبهه نبرد اگر فرماندهی بر اساس تاکتیک خود عقب‌نشینی کرد، به خاطر تغییر تاکتیک او را مؤاخذه نمی‌کندن و اجازه می‌دهند که کار بر اساس راهبرد فرمانده پیش برود. در مورد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای هم ما باید از آنها حمایت کنیم. آنها در طول این 23 ماه، کار سخت و بسیار شایسته‌ای انجام دادند و باید از آنها قدردانی کنیم.


این نماینده مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به این سؤال که «کمیسیون ویژه بررسی توافق هسته‌ای، چه اختیاراتی دارد و در برنامه جامع اقدام مشترک -برجام- تغییراتی می‌تواند انجام دهد؟» اظهار کرد: اینکه دخالت مجلس و کمیسیون ویژه در بررسی توافق هسته‌ای تا چه میزان می‌تواند باشد، منوط به تصمیم شورای عالی امنیت ملی است.


وی ادامه داد: ما در طرح هسته‌ای مجلس که پیش از توافق تصویب و تبدیل به قانون شد، گفتیم که وزیر خارجه باید به مجلس گزارش بدهد که هفته گذشته آقای ظریف با حضور در مجلس گزارش و برجام را ارائه کرد. لذا چون پرونده هسته‌ای از ابتدا در اختیار شورای عالی امنیت ملی بوده، این شورا تصمیم‌گیرنده نهایی است و اختیارات کمیسیون ویژه مجلس نیز متأثر از تصمیم‌گیری شورای عالی امنیت ملی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته