دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 تير 1397 - 00:55
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

کاهش نرخ ریال در برابر ارز فرصت مناسبی برای جذب توریسم درمانی است

​معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با تغییر نرخ برابری ارز برای ساکنین کشورهای خارجی، فرصت مناسبی برای توریسم درمانی و ارائه خدمات درمانی بیشتر برای اتباع خارجی فراهم شده است؛ جامعه پزشکی، فعالین بخش خصوصی و غیر دولتی از این فرصت استفاده کنند.
کد خبر : 294359

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ایرج حریرچی در خصوص نوسانات ارز و چالش‌های آن در حیطه سلامت، اظهار کرد: علی رغم اینکه تحریم غیرقانونی و نوسانات ارزی اخیر، مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده است، اما می‌توان با تدبیر و برنامه‌ریزی، تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.



وی با بیان اینکه با تغییر نرخ برابری ارز برای ساکنین کشورهای خارجی، فرصت مناسبی برای توریسم درمانی و ارائه خدمات درمانی بیشتر برای اتباع خارجی فراهم شده است، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود که جامعه پزشکی، فعالین بخش خصوصی و غیر دولتی از این فرصت استفاده کنند.


سخنگوی وزارت بهداشت گفت: دانش و مهارت پزشکان ایرانی و زیرساخت‌های درمانی پیشرفته موجود در کشور، ظرفیت جذب بیمار خارجی با چند برابر ظرفیت، دارد.


حریرچی بیان کرد: سایر دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی مربوطه در حوزه‌های جانبی از لحاظ اقامت و حمل و نقل در این زمینه هم می‌توانند با گسترش خدمات، علاوه بر تامین ارزش افزوده در حوزه خود، به توسعه توریسم درمانی کمک کنند.


معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سوء استفاده واسطه‌ها و گران فروشی نامتعارف بعضی خدمات جانبی در گذشته باعث صدمات جدی به توریسم درمانی شده است، افزود: درخواست می‌کنیم که دستگاه‌های نظارتی مانع سوء استفاده تعدادی واسطه و دلال شوند.


انتهای پیام/




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته