ایمنی ایستگاههای در حال افتتاح خط 7 مترو را تضمین میکنم/ تامین سیگنالینگ خط از طریق یک شرکت خارجی
علی امام در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، در پاسخ به این سوال که تجهیزات لازم از جمله سیگنالینگ برای افتتاح 5 ایستگاه خط 7 مترو تهران هم اکنون فراهم است یا خیر، اظهار کرد: افتتاح خط 7 مترو خردادماه سال گذشته اتفاق افتاد و 22 کیلومتر مورد بهرهبرداری قرار گرفت این در حالی بود که اصلا سیگنالینگ این خط اجرا نشد و در واقع سیگنالینگ وجود نداشت و این احتمال بود که قطارها با یکدیگر برخورد کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون سیگنالینگ خط 7 مترو به صورت کامل اجرایی شده است، عنوان کرد: صد درصد آزمایشهای لازم و همچنین تست سرد و گرم روی خطوط انجام شده و 5 ایستگاه کاملا آماده بهرهبرداری است.
امام در پاسخ به این سوال که گفته میشود سیگنالیگ خط 3 مترو برای افتتاح به خط 7 آورده شده است، توضیح داد: اصلا چنین چیزی امکانپذیر نیست؛ سیگنالیگ خط 3 را یک شرکت ایرانی و این در حالی است که سیگنالینگ خط 7 را یک شرکت خارجی تامین کرده است.
مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه ایستگاه مهدیه که روز شنبه به عنوان ایستگاه ابتدایی از سمت شرق در خط 7 مترو مورد بهرهبرداری قرار میگیرد تقاطع بین خط سه و هفت است، تصریح کرد: خط 3 از سنوات قبل به تدریج مورد بهرهبرداری قرار گرفته بود، در حالیکه دو ایستگاه مهدیه و اقدسیه آن هنوز به مرحله بهرهبرداری نرسیده بودند؛ پس از ایستگاه مهدیه، ایستگاه اقدسیه نیز در خط 3 بعدها مورد بهرهبرداری قرار میگیرد.
وی با اشاره به اینکه شهردار تهران روز شنبه از ایستگاه مهدیه خط 7 را افتتاح خواهد کرد، درباره یکی دیگر از معضلات خط 7 که نبود مسیرهای خروج اضطراری بود، توضیح داد: مسیرهای خروجی اضطراری در گذشته ناقص بود و اگر اتفاقی برای مردم میافتاد آنها امکان فرار نداشتند کارهای ساختمانی ناقص انجام شده بود و در نهایت طی ماههای گذشته مسیرهای فرار اضطراری با هواکش میان تونلی در سه منطقه در طول محدوده مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل جدید مترو تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما ایمنی 5 ایستگاهی که قرار است افتتاح شود را تضمین میکنید یا خیر، توضیح داد: نه تنها ما به عنوان کارفرما، بلکه همه ارگانهای مربوط از جمله پیمانکار، طراح و اجرا کننده، ایمنی این خطوط را تضمین میکنیم.
انتهای پیام/
انتهای پیام/