دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 مرداد 1394 - 08:42

خسارت 340 میلیارد ریالی سیل اخیر به جاده‌های شمالی

مدیرکل راه و ابنیه فنی سازمان راهداری کشور میزان خسارت واردشده از سیل اخیر به راه و مسیرهای ارتباطی اصلی، فرعی و روستایی در کشور را 340 میلیارد ریال عنوان کرد.
کد خبر : 29423

عزیز فیلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه همه محورهای ارتباطی در کشور در هفته گذشته بازگشایی شد، ‌گفت: بیش‌ترین خسارات در راه‌های کشور براثر سیل اخیر مربوط به استان مازندارن و محورهای سوادکوه و چالوس و راه‌های روستایی آنهاست.


وی افزود: علاوه بر این، محور کرج به سمت گچسر،محور رشت به سمت فومن و رشت به سمت لوشان بر اثر بارندگی و سیل دچار آسیب و خسارت شدند. همچنین در مسیر جنگل گلستان به سمت لوشان نیز خسارت جزئی به راه وارد شده است.


فیلی درباره زمان بازسازی محورهای آسیب‌دیده نیز گفت: در ابتدا باید اعتبارات لازم تامین و به استان‌های شمالی کشور تخصیص یابد که در این صورت بازسازی و تعمیرات محورهای آسیب‌دیده نیز در تابستان و پاییز امسال انجام خواهد شد.


مدیرکل راه و ابنیه فنی سازمان راهداری کشور اظهار کرد: در سال‌های گذشته نیز علاوه بر آسیب‌های ناشی از زلزله خساراتی ناشی از سیل در استان‌های جنوبی کشور از جمله فارس، کهگیلویه و بویر احمد و خوزستان داشتیم که ظرف مدت یک سال تا یک سال و نیم پس از وقوع حادثه تعمیر و بازسازی شدند.


وی درباره خسارات آزاد راه تهران-شمال نیز اظهار کرد: خسارت این آزادراره به صورت مقطعی و ریزش گل‌ولای از بالای کو به محور بود که مسیر در کم‌ترین زمان بازگشایی شد و خوشبختانه هزینه‌ای دیگری را در بر نداشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب