دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1394 - 14:41
در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه

تقوی: ما طرفدار شاخ و شانه کشیدن با دنیا نیستیم/ منافقین به این موضوع دامن زدند که یک رهبر، امام و یک رهبر آیت‌الله طالقانی است

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، با بیان اینکه «ائمه جمعه در این تریبون مواضع نظام را مطرح می‌کنند»، گفت: در مذاکرات هسته‌ای بارها از دیپلمات‌های کشور دفاع، حمایت و حتی دعا کردیم تا بتوانند با قدرت به کار خود ادامه دهند؛ اما اگر جایی مشکلی دیدیم از باب خیرخواهی نقد هم کردیم.
کد خبر : 29421

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با اشاره به سالروز اولین اقامه نماز جمعه در تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در پنجم مردادماه سال ۵۸ گفت: امروز بر ولایت فقیه به شدت تأکید داریم و هرگز و هرگز اجازه نمی‌دهیم و نخواهیم داد که کسی بخواهد به این حریم مقدس ولایت نزدیک شود و به شکلی آن را تضعیف کند.


وی ادامه داد: تضعیف رهبری را تضعیف امنیت، اقتدار و وحدت ملی است و تضعیف رهبر معظم انقلاب یعنی پا گذاشتن روی خون همه شهدای مظلوم کشور.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: آیت‌الله طالقانی نیز بر ضرورت ایجاد وحدت و حفظ جایگاه رهبری تأکید داشت. از آغاز انقلاب تا امروز هنوز این مسئله وجود دارد و توطئه‌های فراوان داخلی و خارجی در کار بود و خواهد بود، چون همه قدرت و عظمت این انقلاب را در چهره امام(ره) و مواضع و رهنمودهای امام(ره) می‌دیدیم و دشمن نیز این را خوب فهمیده بود.








ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر قرار بگیرد

تقوی با بیان اینکه «بسیاری از منحرفان و منافقین قصد داشتند از شخصیت آیت‌الله ظالقانی سوءاستفاده کنند و او را روبه‌روی امام راحل قرار دهند»، اظهار کرد: این منافقین و منحرفان در اطلاعیه، شعارها و تبلیغات خود به این موضوع دامن زدند که یک رهبر، امام و یک رهبر نیز آیت‌الله طالقانی است و این شگرد منافقین بود که می‌خواستند رهبری را تضعیف کنند و در نهایت به نقشه شوم خود برسند؛ اما مرحوم طالقانی با صراحت دست رد به همه این جبهه نفاق زد و بر تمرکز رهبری در شخص امام تأکید کرد.


تقوی یادآور شد: در جلسه‌ای که امام و آیت‌الله طالقانی نشسته بودند، برخی رسانه‌ها گفتند دو رهبر در کنار یکدیگر نشستند، اما ملت ما هوشمندانه با این جریانات برخورد کرد و در پاسخ به منافقین شعار حزب فقط حزب‌الله، رهبر فقط روح‌الله را سر دادند؛ این شعار به صورت خودجوش از درون این ملت در فضای ایران پخش شد و ملت ما هوشمندانه با این قضیه برخورد کرده است.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به توافق هسته‌ای ایران با 1+5، گفت: ما می‌گوییم آمریکا دشمن شماره یک مستضعفان است حالا عده‌ای هنوز توافق مشخص نیست علاقه دارند مک‌دونالد آمریکایی بیاید در ایران شعبه باز کند.


نباید برای وزیر امور خارجه فرانسه فرش قرمز پهن کرد


سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه، همچنین با اشاره به سفر لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به تهران در روزهای آنیده و با تأکید بر اینکه «نباید برای وزیر امور خارجه فرانسه فرش قرمز پهن کرد»، تأکید کرد: ما می‌گوییم این وزیر صهیونیست فرانسه که بیشترین اذیت را به تیم دیپلماسی ما وارد کرد، حالا می‌خواهد به ایران بیاید؛ چرا فرش قرمز پیش رویش باز کنیم؟









ائمه جمعه کشور در مذاکرات هسته‌ای بارها از دیپلمات‌های کشور دفاع کردند، اگر هم جایی مشکلی دیدیم از باب خیرخواهی نقد کردیم



تقوی با بیان اینکه «ا طرفدار شاخ و شانه کشیدن با دنیا نیستیم که عده‌ای مدام ما را محکوم به این امر می‌کنند» افزود: حرف ما به آقایان مسئول این است که ائمه جمعه معتقدند آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند، باید در صف آخر قرار بگیرند نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنند.


نماز جمعه مربوط به نظام است و مربوط به هیچ حزب و دسته‌ای نیست


وی همچنین با بیان اینکه «نماز جمعه مربوط به نظام است و مربوط به هیچ حزب و دسته‌ای نیست»، گفت: هیچ‌گاه از نماز جمعه نخواستیم و اجازه ندادیم کار جناحی انجام شود و مسائلی از این قبیل را نمی‌توان در قالب حزب یا گروهی گنجاند.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، ادامه داد: ائمه جمعه در این تریبون مواضع نظام را مطرح می‌کنند و اگر کسی بگوید در نماز جمعه به یک حزب توجه شده است، پیگیری می‌کنیم.


تقوی افزود: بعضی‌ها مواضع اتخاذشده از سوی برخی از ائمه جمعه را متعلق به یک حزب می‌دانند، در حالی که چنین نیست. فتنه خط قرمز است و فتنه‌انگیزان حق ندارند میراث‌دار پست‌های نظامی شوند که پایه‌های آن بر خون موج‌دار شهدا استوار است. اینکه امام جمعه می‌گوید، کشورهایی مانند فرانسه و کانادا و در رأس آن آمریکا حق ندارند وارد کشور شوند و شرط و شروط بگذارند، حزبی و جناحی نیست بلکه اینها استکبارستیزی و از مواضع انقلاب و نظام است.


رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، به حمایت و دفاع از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در تریبون نمازهای جمعه از سوی ائمه جمعه کشور اشاره کرد و گفت: در همین مذاکرات هسته‌ای بارها از دیپلمات‌های کشور دفاع، حمایت و حتی دعا کردیم تا بتوانند با قدرت به کار خود ادامه دهند؛ اما اگر جایی مشکلی دیدیم از باب خیرخواهی نقد هم کردیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته