دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حجت‌الاسلام عباسی‌فرد تاکید کرد

دکتر میرزاده اجازه نمی‌دهد مصوبات اجلاس شورای مرکزی روی کاغذ بماند

نماینده تام الاختیار رییس دانشگاه آزاد اسلامی در هیات امنای استان های قم، البرز و قزوین با اشاره به برگزاری شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این اجلاس نقاط قوت و ضعف مطرح می‌شود، برای ترمیم ضعف‌ها چاره‌جویی شده و از نقاط قوت استفاده می‌شود.
کد خبر : 2942

به گزارش خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام دکتر محمدرضا عباسی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ستاد خبری شصت و نهمین اجلاس شورای مرکزی با بازخوانی رویدادهای اجلاس 68 شورای مرکزی اظهار داشت: اجلاس 68 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، با برنامه و در جهت اهداف تعریف‌شده برگزار شد در حالی که این اجلاس نخستین اجلاس در دوره مدیریت جدید بود و پس از فراز و فرودهای فراوان در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شد.


وی افزود: برگزاری اجلاس 68 در حالی صورت گرفت که ارگانیسم و سیستم‌های هوش، اراده، عمل، نظم سازمانی، مالی و حتی علمی دانشگاه آزاد اسلامی با هجوم سخت و همه‌جانبه مخالفان و مدیریتی مأموریتی و خصمانه به شدت آسیب دیده و قطار آن از ریل خارج شده بود و با اندامی بیمار به سکرات می‌رفت. بنابراین برای نجات و ادامه حیات، محتاج یک سری امور و عملیات اورژانسی بود.


عباسی فرد با اشاره به تدابیر مدیریت جدید دانشگاه برای حل مشکلات گفت: اجلاس 68 با تدبیر دکتر میرزاده که تجربه گران‌سنگی در بازسازی ویرانی‌های پس از جنگ داشت و در معیت تیمی ولایت‌مدار با باور دینی، پا به رکاب نظام و آشنا و علاقمند به دانش و دانشگاه برگزار شد.


وی تصریح کرد: دکتر میرزاده در قدم اول باید روح امید را در مجموعه زنده می‌کرد و این کار تنها از بنیانگذار و معمار دانشگاه آزاد اسلامی حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی مرد روزهای سخت و مبادا ساخته بود. ایشان با حضور پرصلابت و بیانات حکمت‌آمیزشان «ان من البیان لحکمه» امید و نشاط را روحی تازه بخشیدند.


به گفته عباسی فر: مدیریت جدید در قدم بعدی با بزرگداشت دکتر جاسبی و تجلیل از ایشان هوشمندانه به همگان و از جمله سابقین اولین اطمینان داد که در جراحی بزرگی که برای سلامت و بهبود دانشگاه آزاد اسلامی انجام می‌دهد، فقط خاطرات تلخ را از کتاب زندگی دانشگاه برمی‌دارد و تجربیات پربار و سودمند بنیانگذاران در دانشگاه می‌ماند و او آمده تا فصل‌های نانوشته خصوصاً فصل بالندگی و توسعه کیفی را به سرانجام مقصود برساند و دانشگاه آزاد اسلامی را برای حضور در عرصه بین‌المللی علمی و رقابت با مراکز علمی پیشرفته جهان آماده کند.


نماینده تام الاختیار استان های قم، البرز و قزوین افزود: نکته بسیار مهم و تأثیرگذار دیگری که از سر تدبیر طراحی شده بود، حضور هیأت امنای استانی و توجه جدی به رأی و نظر آنان بود تا روشن شود هیأت موسس و هیأت امنای مرکزی و ریاست آن و مدیریت جدید، واقع‌بینانه و از سر صدق معتقد به حضور هیأت امنا هستند و حضور آنان تشریفاتی یا اقناعی نیست.


عباسی فر هم چنین اظهار داشت: مدیریت جدید و تیم همراهش باید با ترسیم دیروز و امروز و فردای دانشگاه، افق آینده آن را برای جمعیت صف و ستاد معین می‌کرد تا بدانند دیروز کجا بودند و امروز کجا هستند و قله موعود کجاست. به نظر من آنچه در اجلاس 68 گذشت و برنامه اعلامی آن توانست اهداف کوتاه‌مدت و حتی میان‌مدت را پوشش دهد خصوصاً که گام نهایی اجلاس شامل نظرات و دیدگاه‌های کارگروه‌هایی بود که در حوزه تخصص و صلاحیت معاونت‌های مربوطه طرح، بررسی و نقد شده بود. آنچه ارزش این مصوبات را بیشتر می‌کند، روحیه پیگیری و مسئولیت‌خواهی فوق‌العاده جدی دکتر میرزاده است و در یک کلمه او اجازه نمی‌دهد مصوبات روی کاغذ بماند و با اصرار و تأکید آنها را اجرایی می‌کند.


دکتر عباسی فر در پاسخ به سوالی درباره اهداف و اهمیت اجلاس 69 شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: از بدترین حالات چه در امور شخصی چه در امور مدیریتی سر در برف فرو کردن و بی‌توجهی به جریان امور است. در اسلام تأکید شده که در جهت نیل به شکوفایی و پیشرفت روزانه اوضاع و احوال خود را بررسی کنید و فرموده‌اند: «من‌ ساوی‌ یوماه فهو مغبون‌» هر کس امروز و فردایش یکسان باشد، ضرر کرده و سخت‌تر آن است که روز بعد، از مرتبه و درجه روز قبل خود تنزل کرده باشد در حالی که اولی را مغبون گفته‌اند، دومی را ملعون معرفی می‌کنند.


وی افزود: بنابراین وجود اینگونه اجلاس‌ها با هدف ارزیابی گذشته و ترسیم چشم‌انداز آینده ضروری و اجتناب‌ناپذیر است. در اینگونه اجلاس‌ها نقاط قوت و ضعف مطرح می‌شود و برای ترمیم ضعف‌ها چاره‌جویی شده و از نقاط قوت استفاده می‌شود، و در یک کلمه گذشته چراغ راه آینده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته