دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز کشور؛

دیپلمات کهنه‌کاردر راه مسکو/ نقش دولت در قطعی‌های مکرر برق

رسانه‌های مکتوب امروز 20 تیرماه 97 به سفر دکتر علی‌اکبر ولایتی به مسکو و سفر اسحاق جهانگیری به اصفهان، نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 294197

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا؛ سفر دکتر علی‌اکبر ولایتی به مسکو و سفر اسحاق جهانگیری به اصفهان از اخبار مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز، و گزارش‌های جالب از رنج مدارس از کمبود مشاور تربیتی و نقش دولت در قطعی‌های مکرر برق از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.


ولایتی مسافر مسکو


دکتر علی‌اکبر ولایتی مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل صبح امروز در صدر هیاتی سیاسی به روسیه سفر کرد. ولایتی در این سفر، حامل دو پیام از سوی رهبر معظم انقلاب و حسن روحانی برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه است. ولایتی در حالی به روسیه سفر می‌کند که بنیامین نتانیاهو نیز امروز چهارشنبه برای دیدار با پوتین، در مسکو خواهد بود. از طرفی قرار است چند روز پس از این سفر در 25 تیرماه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین در هلسینکی پایتخت فنلاند دیدار و گفت‌وگو کند. روسیه که پس از خروج آمریکا از برجام نقش پررنگ‌تری در ادامه این توافق ایفا کرده، حالا محور دیپلماسی منطقه شده است.


روزنامه‌های اعتماد، فرهیختگان، جوان، قدس و شروع سفر ولایتی را به عنوان خبری مهم در صفحه نخست خود جای داده‌اند.




جهانگیری: دولت با موفقیت کشور را از شرایط سخت عبور خواهد داد


بهره برداری از طرح توسعه فولادسازی و نورد پیوسته سبا از زیر مجموعه‌های شرکت فولاد مبارکه اصفهان با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد، مراسمی که با سخنرانی جهانگیری همراه بود.


روزنامه‌های ایران، اطلاعات، جمهوری اسلامی، عصر ایرانیان و تجارت بخشی از صفحه نخست خود را با تیترها و عکس‌های مختلف به سفر جهانگیری به اصفهان اختصاص دادند.



آغاز به کار بازار ثانویه ارز


در حالی‌که مسئولان اقتصادی دولت دوازدهم با ارائه نسخه‌های متعدد ارزی به مقابله با سونامی‌نرخ آن رفته‌اند؛ دومینوی بازار ارز همچنان بازارهای دیگر اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار داده، در تازه‌ترین تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان اقتصادی دولت، راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی است. تصمیمی که به دلیل اهمیتش تیتر نخست بسیاری از روزنامه‌های امروز بود.


خراسان، حمایت، دنیای اقتصاد، تجارت، جهان صنعت و آرمان از حمله روزنامه‌هایی بودند که خبر راه‌اندازی بازار ثانویه ارزی را به صفحه اول خود بردند. اما روزنامه‌های آفتاب و رسالت نیز با خبرهایی از بازار ارز در صفحه نخست به روی دکه مطبوعات رفتند.




در بخش زیر تعدادی از اخبار و گزارش‌های جالب و خواندنی روزنامه‌های امروز را می‌توانید مشاهده کنید.


ایران؛ رنج مدارس از کمبود مشاور تربیتی


کاهش سن بزهکاری و افزایش استفاده از مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان سبب نگرانی‌های فراوانی شده است، نگرانی‌هایی که آمارهای ستاد مبارزه با مواد مخدر هم تأییدی بر این ادعا است. بر اساس آمارها یک درصد دانش‌آموزان، حداقل یک بار مواد مخدر مصرف کرده‌اند و به گفته کارشناسان سن مصرف اعتیاد به 14 سال رسیده است. کارشناسان هم درباره ارتباط دختران و پسران در سن زیر ۱۸ سال می‌گوید: زمان و سن شروع این ارتباطات، به دوران راهنمایی تحصیلی (دوره اول متوسطه) کاهش یافته و ۴۰ درصد دانش‌آموزان، رابطه کلامی با جنس مخالف را از ۱۴ سالگی آغاز کرده‌اند و بعضاً از ارتباط عاطفی به رابطه خارج از عرف گسترش پیدا کرده است. همین چند سطر هسته اصلی گزارش روزنامه ایران در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نقش آموزش و پرورش در این رابطه بود.


جوان؛ دولت به قیمت مرغ پروبال داد


اخبار رسیده از بازار خرید و فروش مرغ حاکی از آن است که به‌رغم قیمت ۷ هزار تومانی مرغ در روز‌های گذشته؛ تقاضا برای خرید به شدت کاهش یافته و فروشندگان نیز به دلیل قطعی چهار تا پنج ساعته برق و فاسد شدن مرغ‌ها متضرر شده‌اند. این درحالی است که ستاد تنظیم بازار؛ یک ماهی است که با افزایش قیمت آن به ۹ هزار و ۲۵۰ تومان موافقت کرده است، اما به دلیل عدم کشش بازار قیمت‌ها تغییری نکرده است. روزنامه جوان این خبر اقتصادی را به تیتر نخست خود تبدیل کرده و گزارشی در این رابطه منتشر کرده است.



فرهیختگان؛ علت خاموشی‌های اخیر چیست؟


11 تیر سال جاری بود که میزان مصرف برق کشور در اوج بار، با شکستن رکورد سال‌های قبل به 56 هزار و 672 مگاوات رسید، این میزان نسبت به تولید 52 هزار مگاواتی برق در سال جاری، حدود چهار هزار مگاوات بیشتر بود. ذکر این اعداد و ارقام تا زمانی که برق خانه‌های مردم به‌صورت زمان‌بندی قطع نشده بود شاید چندان مساله جدی‌ای نبود؛ اما حالا مساله قطعی برق جدی است، چنان که هر روز بر اساس زمان‌بندی برق مناطق شهر تهران در ساعات گرم روز قطع می‌شود و به نظر می‌رسد باید به این مشکل عادت کنیم.


موضوع گزارش روزنامه فرهیختگان با طرح یک سوال، کاملا مشخص است. فرهیختگان در پاسخ به این سوال گزارشی با تیتر «کاهش سرمایه‌گذاری، افزایش مصرف خانگی» منتشر کرد.


ابتکار؛ سبز زیبای ترسناک!


روزنامه ابتکار از رشد آزولا در رودخانه آستارا و سایر رودخانه‌ها و تالاب‌های شمال کشور و مضرات آن گزارش می دهد. ابتکار این گزارش را در صفحه نخست خود جای داده است. برای اینکه بدانید آزولا چکونه وارد ایران شده و چه بلایی بر سر محیط‌زیست می‌‌آورد گزارش ابتکار را بخوانید.



خراسان؛ بررسی انتخاب خودمحوری و تنهایی توسط بعضی جوانان


تک زیستی و تصمیم بعضی دختر و پسرها برای ازدواج نکردن در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی به خود گرفته است. شاخص تجرد قطعی که نتیجه همین ازدواج نکردن جوانان است طی سال‌های ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۵ برای مردان حدود دو برابر شده اما برای زنان بیش از سه برابر شده است. روزنامه خراسان در قالب پرونده‌ای، به دلایل افزایش تجرد قطعی و آسیب‌های جبران ناپذیر آن پرداخته است.


برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته