دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 18:51

افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی مهر با حضور وزیر بهداشت

بیمارستان 64 تختخوابی مهر خرم‎آباد با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر : 294044

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، با حضور سید‌حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دکتر سید موسی خادمی استاندار لرستان و جمعی از مسئولین استان، بیمارستان 64 تختوابی مهر امام رضا (ع) خرم‎آباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.


در این باره دکتر کوروش ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان 64 تختخوابی مهر در زمینی به مساحت 20 هزار مترمربع و با زیربنای 4150 مترمربع احداث شده است.


وی ادامه داد: هزینه ساخت این بیمارستان 10 میلیارد تومان و هزینه خرید تجهیزات آن شش میلیارد تومان بوده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: این بیمارستان در سال 86 کلنگ‌زنی شده و امروز افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.


تعداد تخت بیماری های اعصاب و روان کشور کافی نیست


قاضی‌زاده هاشمی در جریان افتتاح بیمارستان اعصاب و روان مهر خرم آباد اظهار کرد: در کشور ما به دلیل عواملی متعددی همچون جنگ تحمیلی و آمار تصادفات بالا ،بیماری های روحی و روانی متفاوتی وجود دارد که آمار کشور در این زمینه ممکن است شبیه بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا باشد اما از نظر عمق محتوا بیماری‌های ما متفاوت هستند.


وی افزود: بیماران اعصاب و روان در شمار مظلوم‌ترین بیماران به شمار می‌روند.


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در استان لرستان با افتتاح این بیمارستان شمار تخت‌های بیمارستانی اعصاب و روان به حد استاندارد کشوری می‌رسد.


قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: وضعیت کارکنان و پرستاران در حوزه سلامت و تلاش آنها و همچنین حمایت از بیماران توسط بیمه‌ها باید پیگیری شود و برای برنامه‌های در راستای حمایت‌های اجتماعی باید اقدامات بیشتری صورت گیرد.


وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه استان لرستان نباید بیش از این آسیب ببیند، گفت: طرح های در دست اقدام در استان لرستان پیشرفت هایی داشته اند و آنهایی هم که نیازمند حمایت های بیشتری هستند باید توسط سازمان برنامه و بودجه، بخش‌های اقتصادی استان، استانداری و وزارت بهداشت مورد حمایت و تلاش بیشتری قرار گیرند.


هاشمی افزود: در استان لرستان باید طرح های این حوزه را با شتاب بیشتری دنبال کرد تا کاستی های دوران گذشته را بتوان جبران کرد.


وزیر بهداشت عصر امروز وارد لرستان شد و طی سفر 2 روزه خود به لرستان طرح‌های مختلفی اعم از بیمارستان اعصاب روان خرم آباد، بیمارستان آیت الله بروجردی بروجرد و چندین طرح در سایر شهرستان‌های استان را افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته