دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1397 - 03:32
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با‌ آنا:

ایران مقابله به مثل برای دیپلمات‌های هلند را حق مسلم خود می‌داند

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که  مقام‌های هلندی به اعتراض‌ها پاسخ ندهند، جمهوری اسلامی ایران مقابله به مثل را حق مسلم خود می‌داند و عناصر وابسته به سفارت هلند را از کشور اخراج خواهد کرد.
کد خبر : 294009

ابوالفضل حسن‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا‌،‌ در واکنش به اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند، با بیان اینکه چنین رفتارهایی در سه سطح برخورد خواهد شد، اظهار کرد: این اقدام دولت هلند غیرقانونی و به نوعی پاسخ گفتن به زورگویی‌های آمریکاست و جمهوری اسلامی ایران اعتراض شفاهی خود را به آنان ابلاغ کرد.


وی با بیان اینکه همچنین در چهارچوب منشور سازمان ملل، انزجار کشورمان از این اقدام غیرقانونی را به صورت کتبی اعلام کردیم، تصریح کرد: اگر مقامات هلندی به این اعتراض‌ها پاسخ ندهند، جمهوری اسلامی ایران مقابله به مثل را حق مسلم خود می‌داند و عناصر وابسته به سفارت هلند را از کشور اخراج خواهد کرد.


این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خطاب به مسئولان کشورهای اروپایی گوشزد کرد: شما پیش از این هم به بهانه‌های گوناگون این اشتباه را کرده بودید که با فرمان صریح مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا عواملتان را از کشور بیرون کردیم.


حسن‌بیگی گفت: در آن زمان دیپلمات‌های 28 کشور اخراج شدند و بعد از مدتی دریافتند که منافع کشورشان به خطر افتاده و ضرر کرده‌اند. چرا که ایران کشوری نیست که با بادهای موسمی اروپایی‌ها بلرزد؛ بنابراین مجبور شدند با واسطه کشورهای دیگر به ایران بازگردند.


این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه اکنون هم همان شرایط است و ملت ایران برای بار دوم از تخلف آنان نخواهد گذشت، خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها هوشیار باشند. چرا که ملت ایران بار دیگر تخلف اروپایی‌ها در خوش رقصی برای ترامپ علیه ایران را نخواهد پذیرفت و تهمت و توهین به پرسنل سفارت ایران در کشورهای اروپایی را تحمل نمی‌کند.


به گزارش آنا، سرویس اطلاعات هلند اعلام کرد که دو وابسته سفارت ایران در هلند را اخراج کرده است. بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنشی، اخراج دو دیپلمات ایرانی از هلند را غیرسازنده و غیردوستانه عنوان و اعلام کرد: حق عمل متقابل برای تهران محفوظ است.


انتهای پیام/



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب