دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 تير 1397 - 06:56
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

لزوم خروج دانشگاه‌ها از مباحث تئوریک و تقویت ارتباط با صنعت

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بر ارتباط بیشتر دانشگاه‌ها با حوزه صنعت برای حرکت به سمت دانشگاه نسل سه و چهار تاکید کرد.
کد خبر : 293992

محمدباسط درازهی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با ارزیابی اقدامات دانشگاه‌ها برای ورود به دانشگاه‌های نسل سه و چهار اظهار کرد: همه دانشگاه‌های دنیا از رسالت قبلی خود که ارائه مباحث تئوریک بوده خارج شده‌اند و به کارهای عملی و اقداماتی در حوزه تکنولوژی و صنعت، بیشتر ورود می‌کنند.


وی افزود: مجلس شورای اسلامی هم مهم‌ترین موضوعی که مدنظر دارد این است که دانشگاه‌ها به‌روز باشند و دانشگاه‌های نسل چهار با حوزه مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری و به طور کل حوزه صنعت مدرن ارتباط داشته باشند.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مهم‌ترین نتیجه این ارتباط این است که خروجی دانشگاه می‌تواند به حوزه اشتغال مدرن جوانان و برآورده کردن نیازهای جامعه کمک شایانی بکند. در ارزیابی‌هایی که انجام شده می‌توان گفت تا کنون دانشگاه‌های کشور این رسالت‌شان را به نحو احسن انجام نداده‌اند.


درازهی گفت: در جلسه اخیری که هیات رئیسه کمیسیون داشت، قرار بود که با وزیر علوم و معاونین وزارت علوم در این مورد بحث و بررسی شود و وزارت علوم نیز عملکرد دانشگاه‌ها را در این زمینه ارائه دهد و مباحثی در خصوص اینکه در چه زمینه‌ای مشکلات وجود دارد و مجلس چه کمکی می‌تواند به وزارت علوم و دانشگاه‌ها داشته باشد مطرح شود.


وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات این آمادگی را دارد که تمام و کمال از دانشگاه‌هایی که فعالیت‌های نسل سه و چهار دارند یا راغب به ورود به این عرصه از علم و دانش هستند، حمایت کند. برای ما اهمیت دارد که تمام دانشگاه‌های کشور از حالت کلیشه‌ای و سنتی خارج شوند و به دانشگاه‌های نسل جدید بپیوندند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته