دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1394 - 13:01

حمایت یهودیان آمریکا از توافق هسته‌ای

نتایج نظرسنجی‌های انجام‌شده در آمریکا نشانه این است که درصد بالایی از یهودیان این کشور بر لزوم تصویب توافق هسته‌ای از سوی کنگره تاکید دارند.
کد خبر : 29399

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از روزنامه هاآرتص، نتایج این نظرسنجی که توسط موسسه نظرسنجی «ال‌ای‌جویش جورنال» انجام شده است، نشان می‌دهد که اختلاف عمیقی میان گروه‌های یهودی اصلی در آمریکا و جمعیت یهودیان این کشور درباره توافق هسته‌ای به دست آمده وجود دارد.


بر اساس این گزارش، بیش از 53 درصد شرکت‌کنندگان این نظرسنجی خواهان این هستند که کنگره توافق هسته‌ای را تایید کند و 35 درصد نیز معتقدند که کنگره باید توافق را رد کند. این در حالی است که نظرسنجی دیگری در هفته گذشته در این‌باره در میان کل جمعیت آمریکا انجام شد که در این میان 41 درصد خواهان تایید و 38 درصد خواهان رد توافق بودند.


از سوی دیگر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شما از توافق با ایران حمایت می‌کنید یا با آن مخالفید، 49 درصد حمایت خود از توافق را اعلام و 31 درصد نیز با آن مخالفت کردند.


نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که میان نظرات جمعیت یهودیان آمریکا با گروه‌های یهودی مانند آیپک درباره توافق هسته‌ای اختلافات بسیاری وجود دارد.


برخی گزارش‌ها حاکی از تلاش گسترده لابی‌های اسرائیل در آیپک برای نفوذ در میان نمایندگان کنگره برای رد توافق است، به ویژه دموکرات‌هایی که هنوز تصمیم خود را برای رای درباره توافق نگرفته‌اند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب