دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 تير 1397 - 17:41

ادعای وزیر امور خارجه آمریکا درباره تلاش برای حل سیاسی بحران سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا با تاکید بر لزوم تحقق راه‌حلی سیاسی برای بحران سوریه مدعی شد کشورش برای دستیابی به راه‌حلی سیاسی در سوریه تلاش می‌کند.
کد خبر : 293987

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مایک پمپئو در گفت‌وگو با شبکه خبری اسکای نیوز عربی، گفت: واشنگتن آماده ادامه دادن به مذاکرات صلح زیر نظر سازمان ملل متحد است. ادامه یافتن این مذاکرات به کاهش شدت خشونت و افزایش تلاش‌ها برای آرام‌ کردن تنش‌ها منجر می‌شود.»


وی درباره حل سیاسی بحران سوریه مدعی شد: «از منظر آمریکا، ما باید به راه‌حلی سیاسی در سوریه دست یابیم، راه‌حلی که نشان‌دهنده تنوع در کشور سوریه است، ما تلاش می‌کنیم اوضاع برای حل سیاسی بحران سوریه فراهم شود.»


پمپئو ادعا کرد: «آمریکا با این گفت‌وگوها تلاش می‌کند برای حدود شش میلیون سوری امکان بازگشت به کشورشان و بازسازی سوریه را فراهم و در نهایت نیز فرصتی برای تدوین یک قانون اساسی و راه‌حلی سیاسی مطابق با خواسته‌ها و حقوق مردم سوریه ایجاد کند.»


رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا درباره نحوه تعامل کشورش با حضور ایران در خاک سوریه مدعی شد، ایران باید از سوریه خارج شود، آنها در آنجا کاری برای انجام دادن ندارند.


وزیر امور خارجه آمریکا درباره پرونده یمن نیز گفت: «آمریکا به تضمین جلوگیری از دستیابی حوثی‌ها (جنبش انصارالله) به سلاح‌های مختلف کمک می‌کند.»


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب