دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 تير 1397 - 00:05
 یاران مهربان/ 3

«42 اندیشه ناب» کتابی برای کسانی‌که تکاپوی غنی‌تر زیستن دارند

کتاب «42 اندیشه ناب»، الهام‌هایی برگرفته از گفته‌های مشاهیر دنیای علم و هنر و ادب و فلسفه و سیاست و... است که نقطه آغازی برای کسانی که در تکاپوی غنی‌تر زیستن هستند، به شمار می‌رود.
کد خبر : 293929

به گزارش خبرنگار ادبیات و کتاب خبرگزاری آنا، کتاب «42 اندیشه ناب» نوشته مارک ورنون که این روزها با ترجمه پژمان طهرانیان برای چهارمین بار تجدید شده، در قالب 7 سرفصل به بازار راه یافته که شامل آن زندگی شادمانه، زندگی روزمره، زندگی کاری، زندگی اجتماعی، زندگی سبزتر، زندگی بازنگری شده و پایان زندگی است.


در حقیقت این کتاب که از سوی نشر نو به بازار آمده، ارائه‌دهنده رویکردی متفاوت ولی توأمان کهن به مسائل ازلی زندگی است که همان سعادت و آسایش بشری شناخته می‌شود. کتاب «42 اندیشه ناب» از طریق قیاس و حکایت، پرسش و نقل‌قول ـ فلسفه را در راه شکوفاشدن، در زندگی به کار می‌بندد.


نویسنده در این کتاب با استفاده از فلسفه این پرسش را مطرح می‌کند که «چگونه زندگی کنم؟»


در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:


عمر برنامه‌ریزی شده هنگامی‌ است که یک محصول به گونه‌ای طراحی شود که پیش از آن که از کار بیفتد از مد بیفتد. از لحاظ تجاری، همین عمر برنامه‌ریزی شده است که بازار را فعال و پویا نگه می‌دارد. عمر کالا می‌تواند به دو شکل برنامه‌ریزی شود. گاهی اوقات، فقط کافی‌ است به این واقعیت اعتماد کرد که تکنولوژی افت قیمت و افزایش قدرت پیدا می‌کند. در این مورد، کنسول‌های بازی کامپیوتری، دستگاه‌ها و نرم‌افزارهای پخش صوت و تصویر و رایانه‌های شخصی نمونه‌های گویایی هستند؛ به زبان کوپلند، این‌ها همه کالاهای خوب تکنولوژیک هستند چون کالاهایی پیرزادند که چیزی نگذشته از رده خارج شده‌اند. همین که به بازار می‌رسند، تکنولوژی تولیدشان گامی دیگر رو به جلو برداشته است.


کتاب «42 اندیشه ناب» در قالب ۲۴۸ صفحه و بهای 24 هزار تومان در دسترس علاقه‌مندان است.


لازم به یادآوری است، مارک ورنون نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی متولد سال ۱۹۶۶ است. او در حوزه‌های فیزیک و الهیات تحصیل کرده و دارای مدرک دکترای فلسفه است. ورنون تا به حال کتاب‌هایی درباره دوستی، خداوند، معنویت، علم و فلسفه زندگی روزمره نوشته است. مقاله و نقد و بررسی‌های این محقق درباره مذهب و موضوعات فلسفی و اخلاقی تا به حال در روزنامه‌ها و مجلات زیادی از جمله گاردین به چاپ رسیده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته