دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 مرداد 1394 - 12:14

حقانی: اولویتی بالاتر از جان شهروندان وجود ندارد/ اولویت امروز شهر تهران مسائل محیط‌زیستی است

رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهرا ن با تأکید بر اهمیت موضوع محیط‌زیست به عنوان ضرورت امروز شهر تهران گفت: تنها در صورت اولویت دادن به محیط‌ زیست است که می‌توانیم امیدوار باشیم انبوه معضلاتی که در زمینه‌های آب، خاک و هوا، این کلان­شهر با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، برطرف شوند.
کد خبر : 29387

به گزارش گروه اجتماعی آنا، محمد حقانی افزود: برطرف کردن مشکلات زیست‌محیطی باید در رأس برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری قرار داشته باشد و اختصاص اعتبارات به این منظور که به صورت مستقیم با سلامت شهروندان سر و کار دارد از اهمیت بالایی برخوردار است.


وی با اشاره به اینکه هموارسازی زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی، می­‌تواند تأثیر بسزایی در کاهش موضوعات زیست‌محیطی بر جای بگذارد، اظهار کرد: به این منظور، توسعه حمل‌ونقل همگانی با محوریت مترو باید به عنوان اولویت نخست در دستور کار مدیریت شهری قرار گیرد.


حقانی با بیان این که با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: البته در این میان، به همکاری بین بخشی نیز نیاز داریم و این در حالی است که هنوز مطالبات باقی‌مانده شهروندان تهران از دولت‌های نهم و دهم در زمینه اعتبارات توسعه حمل‌ونقل عمومی پرداخت نشده و مطالبات مردم این کلان­شهر هر سال انباشته‌­تر می­‌شود.


رئیس کمیته محیط‌زیست شورای اسلامی شهر تهران همچنین با تأکید بر اینکه سلامتی، مهم‌ترین مقوله زندگی هر شهروند است و توجه به سلامت شهروندان از مهم‌ترین مسئولیت‌های مسئولان در سطوح ملی و محلی محسوب می‌شود، تصریح کرد: از این رو، تخصیص اعتبارات بر اساس اولویت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد و بدون تردید هیچ اولویتی بالاتر و مهم‌تر از حفظ جان مردم و سلامتی آن­ها وجود ندارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته