دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 تير 1397 - 07:50
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با آنا:

هدایت نقدینگی از بازارهای دردسرساز به سمت تولید، نیازمند برنامه‌ریزی است

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: هدایت نقدینگی از بازارهای کاذب و دردسرساز به سمت تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و متقن است که ورود بخش خصوصی مهمترین رکن آن است.
کد خبر : 293690

محمد حسین فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به مشکلات صنعت فولاد با بیان اینکه موضوع فولاد امروز از حالت داخلی بودن خارج شده و در سطح بین‌الملل مطرح است، اظهار کرد: این مسأله را در ارتباطات اروپا-آمریکا و آمریکا-کانادا و نظایر آن می‌بینید که به یک مناقشه بین‌المللی تبدیل شده است.


وی با بیان اینکه چین هم نسبت به این موضوع مسأله دارد، گفت: قیمت فولاد در سطح بین‌الملل از پارامترهای ترکیبی، پیچیده و گسترده‌ای تشکیل شده است.


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس درباره لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی در صنعت فولاد، تصریح کرد: توجه به ظرفیت‌های داخلی نسخه‌ای است که رهبر معظم انقلاب سال‌هاست بر آن تاکید می‌کنند و یکی از راهکارها این است که بخش‌ خصوصی و دولتی و تعاونی‌ها به یک راهبرد مشخص در این زمینه برسند.


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تصریح اینکه ما در بخش فولاد بیش از اینکه صادر کننده باشیم، وارد کننده هستیم، تاکید کرد: ترکیب صحیح این‌ها و حمایت از تولید در کنار تأمین بازار مناسب، مستلزم کار کارشناسی گسترده‌ای با گرایش کمک به توان داخلی است.


وی درباره ظرفیت‌های بورس در کمک به صنعت فولاد خاطرنشان کرد: بورس بخشی از اقتصاد است و بازار غیر متشکل پولی کشور عمدتا در این حوزه خودش را نشان می‌دهد و قطعا عرضه برخی اقلام چه در حالت خام، و یا در سطح محصولات در بورس، می‌تواند به رقابت‌پذیری آن کمک کند.


فرهنگی با اشاره به مشکلات بورس گفت: بورس هم وابسته به سلسله مسائل داخلی و خارجی است و اینگونه نیست که بورس همواره در یک شرایط نرمال و طبیعی بتواند کار کند و شرایط را تغییر دهد.


این نماینده مجلس وسعت نقدینگی در بازار را علت اصلی مشکلات اقتصادی کشور دانست و بیان کرد: رئیس‌جمهور و مسئولان باید متوجه باشند با توصیه، خواهش و شعار اتفاقی نمی‌افتد و هدایت این نقدینگی از بازارهای کاذب و دردسرساز به سمت تولید نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و متقن است که به نظرم بخش خصوصی مهمترین رکن آن است.


وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی باید به مشکلات وارد شود و شیوه‌هایی را ارائه دهد که دارندگان اموال احساس کنند، نفع و سودشان در این بازار است، تصریح کرد: اگر مردم احساس کردند سرمایه‌‌گذاری‌هایشان مطمئن خواهد بود، سرمایه‌ها به سمت مراکزی سرازیر خواهد شد که برای کشور مفید است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته