دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
خدایی در گفت‌وگو با آنا:

گرانی‌ها کار دست دولت داد/ درخواست کارگران برای افزایش مجدد مزد

عضو کارگری شورای‌عالی کار از درخواست نمایندگان کارگری برای تشکیل نشست شورای‌عالی کار برای افزایش مجدد مزد کارگران با توجه به گرانی‌های اخیر خبر داد.
کد خبر : 293671

مهدی خدایی، عضو کارگری شورای‌عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با اعلام این خبر که نشست شورای‌عالی کار هفته آتی با هدف بررسی مجدد افزایش مزد کارگران برگزار می‌شود، اظهار داشت: طبق بررسی‌های صورت گرفته، گرانی‌های اخیر هزینه‌های تأمین سبد معیشت کارگری را به شدت افزایش داده است.


وی افزود: افزایش هزینه در ماه‌های اخیر مشهود است و به همین علت درخواست بررسی مجدد افزایش مزد کارگران در سال 97 را در شورای‌عالی کار داده‌ایم.


خدایی با بیان اینکه دستمزد کارگران باید ترمیم شود، گفت: کارفرمایان یا دولت باید در راستای جبران هزینه‌ها به نشست شورای‌عالی کار آمده و مزد کارگران را افزایش دهند.


این عضو شورای‌عالی کار معتقد است که جبران هزینه‌های تحمیل شده در ماه‌های اخیر می‌تواند در قالب بسته‌های حمایتی از سوی دولت و همچنین معافیت مالیاتی برای کارفرمایان بخش تولید باشد.


وی افزود: این نظر شخصی بنده است که مزد تمام کارگران افزایش پیدا کند و دولت در قالب بسته‌هایی از کارفرمایان بخش تولید حمایت مالیاتی کند؛ در این میان کارفرمایان بخش خدمات به دلیل افزایش قیمت‌های خود در این گرانی‌ها آسیبی ندیده‌اند.


خدایی با تأکید بر اینکه حل مسائل مالی و معیشتی کارگران که در ماه‌های اخیر ایجاد شده، بیش‌تر بر عهده دولت است، گفت: افزایش مزد کارگران در سال 97 باید به طور 100 درصدی از سوی اعضای شورای‌عالی کار پیگیری شود.


وی مهم‌ترین اولویت فعلی نمایندگان کارگری را ترمیم دستمزد کارگران اعلام کرد و گفت: دولت فعلا نسبت به پیشنهاد نمایندگان کارگری شورای‌عالی کار پاسخ و واکنشی نشان نداده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته