دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 10:25
مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی:

دمای هوای خوزستان به 50 درجه سانتیگراد می‌رسد/ دمای 40 درجه‌ای برای تهرانی‌ها

مدیرپیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوا در بیشتر شهرهای خوزستان تا پایان هفته بیش از 49 درجه سانتیگراد خواهد بود از پیش‌بینی دمای 40 درجه برای پایتخت‌نشینان طی سه روز آینده خبر داد.
کد خبر : 293597

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، احد وظیفه در خصوص آخرین وضعیت پیش‌بینی هوای کشور توضیح داد: با تداوم الگوی تابستانی تا روزهای پایانی هفته، در اغلب مناطق کشور ماندگاری هوای گرم و در بیشتر شهرهای استان خوزستان دمای ۴۹ درجه سانتیگراد و بالاتر پیش‌بینی می‌شود.


وی گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) بارش پراکنده باران در برخی نقاط استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار می‌رود. همچنین در ساعات بعد از ظهر سه روز آینده در ارتفاعات جنوب استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان رشد ابر و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه ادامه داد: طی سه روز آینده در شرق، شمال شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق شرق و جنوب شرق همراه با خیزش گرد و خاک به‌ویژه منطقه زابل همراه با طوفان گرد و خاک خواهد بود و سبب کاهش کیفیت هوا و دید افقی می‌شود.


به گفته مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی بعد از ظهر امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ تیرماه) با افزایش سرعت باد در جنوب غرب کشور پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.


وی افزود: امروز و فردا (۱۸ و۱۹ تیرماه) خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.


وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۹ و ۲۰ تیرماه) صاف گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دمای هوای پایتخت فردا (۱۹ تیرماه) به ۴۰ درجه و ۲۰ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۰ تیرماه) به ۳۹ و ۳۰ درجه سانتیگراد میرسد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته