دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 09:34
ادعای جدید ترامپ در خصوص تقابل ایرانی‌ها و آمریکایی‌ها در خلیج فارس؛

تقابل شناورهای ایرانی کمتر شده یا ناوهای آمریکایی حرف گوش‌کن‌تر شده‌اند؟

رئیس‌جمهوری آمریکا در حالی بامداد امروز ادعای جدیدی درباره رویارویی شناورهای ایرانی با ناوهای آمریکایی مطرح کرد که پیش‌ از این فرمانده نیروی دریایی سپاه، پاسخ جالبی به ادعاهای آمریکایی‌ها داده بود.
کد خبر : 293581

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، دونالد ترامپ بامداد دوشنبه ادعاهای تازه‌ای درباره ایران مطرح کرد و در کاربری توئیترش نوشت: «مزاحمت شناورهای ایرانی برای ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس در سال 2018 به صفر رسیده است.»


وی در توئیت دیگری نوشت: «مزاحمت ایرانی‌ها برای ناوهای جنگی آمریکا در سال 2015، 23 مورد/ 2016، 32مورد/2017، 14مورد و در سال جاری میلادی صفر بوده است.»


به گزارش آنا، این ادعا در حالی مطرح می شود که دریادار علی فدوی، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اردیبهشت‌ سال جاری گفته بود آمریکایی‌ها «نسبت به گذشته در خلیج فارس مطیع‌تر شده‌اند.»


سردار فدوی با بیان اینکه «ما به صورت مداوم و روزانه و بلکه 24 ساعته رفتارهای آمریکایی‌ها را در خلیج فارس کنترل و رصد می‌کنیم»، تصریح کرد: «آمریکایی‌ها نسبت به گذشته در خلیج فارس مطیع‌تر شده‌اند. ترامپ در روزهای نخست ریاست‌جمهوری‌اش به دلیل توجیه نبودن، حرف‌هایی می‌زد، ولی نیروهای نظامی آمریکا، رئیس جمهوریشان را توجیه کردند تا چگونه صحبت کند. اکنون ناوهای آمریکایی بسیار حرف‌ گوش‌کن‌تر شده‌اند و حرفه‌ای‌تر رفتار می‌کنند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته