دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 تير 1397 - 04:23
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:

دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی دنبال بدبین کردن مردم به نظام است

امام جمعه مراغه گفت: دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی به‌دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است.
کد خبر : 293554

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، آیت الله محمدتقی پورمحمدی در نشست صمیمی با جمعی از خبرنگاران آذربایجان شرقی، با اشاره به تلاش دشمن برای بدبین کردن مردم نسبت به مسئولان و نظام جمهوری اسلامی، اظهار داشت: دشمن با اعمال فشارهای اقتصادی به‌دنبال بدبین کردن مردم نسبت به نظام جمهوری اسلامی است و رسانه‌ها نیز با انتشار خبر و گزارش می‌توانند در آگاهی‌بخشی مردم نسبت به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان عمل کنند.


وی افزود: آمریکا و متحدانش درتلاش هستند با اعمال برخی تحریم‌های اقتصادی و به‌ویژه تبلیغات منفی علیه جمهوری اسلامی ایران نظام اسلامی را مورد هدف قرار دهند که در این میان حفظ هوشیاری مردم و مسئولان در مقابل فعالیت‌های منفی دشمنان ضروری است.


امام جمعه مراغه در ادامه با اشاره به فعالیت‌های رسانه‌ای دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: آمریکا و متحدانش در رسانه‌های دراختیار خود با انجام تبلیغات منفی و فعالیت در فضای مجازی به‌دنبال جوسازی و ضربه به نظام هستند.


وی ادامه داد: حفظ وحدت بین مردم و مسئولان لازمه ایستادگی در برابر نقشه‌های شوم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و مردم همیشه نشان داده‌اند پشتیبان رهبر و نظام هستند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در ادامه خاطر نشان کرد: رسانه‌های داخلی باید در راستای اطلاع‌رسانی دقیق رویدادهای کشور تلاش و اصل رسالت خود را که اطلاع‌رسانی دقیق، سریع و صحت بوده است عملی کنند.


وی افزود: مردم و مسئولان باید با الهام گرفتن از رهنمودهای مقام معظم رهبری تمام نقشه‌ها و توطئه‌های آمریکا و متحدانش را خنثی و برای توسعه کشور تلاش کنند.


پورمحمدی با اشاره به ضرورت توجه به پتانسیل‌های این شهرستان در رسانه‌ها، گفت: شهرستان مراغه جزء 10 شهر تاریخی و فرهنگی در کشور است و می‌توان با استفاده از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه گردشگری و اقتصادی این شهرستان اقدام کرد.


وی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانش به‌دنبال کسب منافع خود در کشورها بوده و عربستان در کلیه برنامه‌ها حمایت مالی را انجام می‌دهد یاد آور شد: هدف دشمنان و آمریکا سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است و برای آنها هیچ جناحی فرق نداشته و آمریکا با اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی مشکل دارند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به توجه به صحت اخبار توسط خبرنگاران، عنوان کرد: خبرنگاران در قبال انتقال و انتشار اخبار و گزارش‌های خود دقت کافی داشته باشند تا اخبار و رویدادها را آن‌طور که اتفاق افتاده است به‌اطلاع مردم برسانند و از بزرگ‌نمایی بیش از حد و یا کوچک نمایی بیش از حد موضوعات مختلف در رسانه‌های خود جلوگیری کنند.


وی گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و سعی کنند در گزارش‌های خود در خصوص مشکلات و حرف‌های مردم را به مسئولان جهت حل مشکلات انتقال دهند.


آیت‌الله پورمحمدی رعایت صحت مطالب و مستند بودن مطالب رسانه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: حرفی که در تریبون زده می‌شود، اثر خود را می‌گذارد و دیگر، تکذیب، دیر می‌شود و اثر خود را نخواهد گذاشت.


وی راویان و محدثان دوران ائمه معصومین را خبرنگار دانست و افزود: محدثین، هر چه از ائمه اطهار علیهم السلام می‌شنیدند روایت می‌کردند که این موضوع به حدی مهم بوده و است که در اسلام علمی به نام علم "رجال" به وجود آمد تا راوی و خبرنگار حدیث مورد بررسی قرار گرفته و حدیثی که مورد اعتماد و اعتبار نیست، کنار بگذارند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر رعایت صداقت در رسانه‌ها توسط خبرنگاران ابراز داشت: امانتداری هم از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بزرگ کردن حاشیه‌ها به جای اصل مسایل دور از اصل امانتداری است. ضمن اینکه خبرنگار نباید به افراد یا گروه‌هایی وابسته بوده و باید مستقل باشد.


وی با اشاره به اینکه ما معتقدیم امیرالمومنین افضل بود ولی افراد دیگری روی کار آمدند تصریح کرد: امروز هم در برخی موضوعات ما چنین کاری می‌کنیم و برخی افراد را برای برخی مدیریت‌ها و... برجسته کردیم در حالی که باعث ارتقای نابجای افراد شدیم و باید در برابر این اقدام خود پاسخگو باشیم.


امام جمعه مراغه خاطرنشان کرد: نسل‌های آینده کارها و قلم خبرنگاران را قضاوت می‌کنند، اینکه با برجسته کردن برخی افراد باعث ارتقای نابجای افراد شوند، در آینده قضاوت می‌شوند.


وی در ادامه با اشاره به اینکه خبرنگاران باید مواظب باشند اسرار نظام را در رسانه منعکس نکنند ابراز داشت: گاها گرد و غبار این موضوع به چشم این دولت و آن دولت نمی‌رود و به چشم کل نظام می‌رود.


آیت‌الله پورمحمدی افزود: گاهی برخی حرف‌ها و انتقادات ما از دولت، در منابر یا رسانه‌ها باعث می‌شود که زمان شاه را در چشم جوانانی که آن دوران را ندیده اند، گل و بلبل نشان داده و جمهوری اسلامی را عامل خرابی کشور بدانیم. برخی از گرانی و ارزانی صحبت می‌کنند که آن زمان فلان بوده و از کم اطلاعی برخی جوانان سوء استفاده می‌کنند.


نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: به عنوان مثال همین مرغ که امروزه در هر خانه ای مصرف می شود و در دسترس همه است، در قبل از انقلاب مردم دسترسی نداشتند و حتی توان خرید آن را نداشتند اما طوری انتقاد می کنیم که افرادی که دوران قبل انقلاب را ندیده اند، فکر می‌کنند جمهوری اسلامی کشور را عقب گذاشته است.


وی با تاکید بر اینکه اگر همه سوء استفاده و اختلاس‌ها که در کشور مطرح است و البته نباید باشد را جمع کنیم، در برابر فقط فساد و حیف و میل‌های اشرف پهلوی در خاندان پهلوی رقم بسیار ناچیزی است، گفت: تخلف در حکومت امیرالمومنین هم بوده است و ایشان برخورد می‌کردند و باید در ایران هم مانع ایجاد زمینه تخلفات و سوءاستفاده‌ها شوند.


امام جمعه مراغه با بیان اینکه برخی رسانه‌ها طوری تبلیغ و یا انتقاد می‌کنند که دوران پهلوی، دوران رفاه و آسایش و ارزانی بوده و فساد را جمهوری اسلامی آورده است خاطرنشان کرد: این جوان فکر می‌کند که باید جمهوری اسلامی نابود شود تا مشکلات ما حل شود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته