دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری؛

منشا پیامک جنجالی عید فطر شناسایی شد

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، گفت: اپراتورهای تلفن همراه باید درباره ماهیت پیامک‌های جعلی مربوط به خدمات ارزش افزوده به تمامی مشترکان اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.
کد خبر : 293494

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مجید حقی، معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری، با اشاره به مشاهده ارسال گسترده پیامک‌های تبلیغاتی با متن فریبنده از طریق پیام رسان‌های اجتماعی یا سرشماره‌های شخصی که کاربران را تشویق می‌کند تا با ارسال کد، شارژ یا سرویس رایگان دریافت کنند، گفت: برخی از کاربران با اعتماد به اینکه پیام‌ها، موارد درخواستی در پیامک را انجام می‌دهند که در برخی موارد به ثبت و فعال شدن سرویس ناخواسته و متضرر شدن آنها منجر می‌شود.


وی افزود: اپراتورها از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این خصوص به مشترکین اطلاع رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.


حقی با تأکید بر اینکه سازمان تنظیم مقررات با جدیت حقوق کاربران را از طریق مراجع حقوقی و قضایی مرتبط برای شناسایی عوامل اینگونه اقدامات پیگیری می‌کند، گفت: مردم ضمن بی‌توجهی به اینگونه پیامها، اطلاعات مربوط به سرویس‌ها و خدمات ارزش افزوده را از سایت‌های اینترنتی رسمی اپراتورها دریافت کنند.


حقی درباره خبر جعلی منتشر شده در ایام عید فطر در مورد فعال‌سازی سرویس بسته اینترنتی یک اپراتور از طریق کد دستوری، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده منشأ این پیامک شناسایی و موضوع از طریق مراجع قضایی پیگیری شد.


وی افزود: این سرویس برای حدود ۵۰۰ هزار مشترک فعال شده بود که با پیگیری انجام شده، سرویس غیر فعال شده و بسته اینترنتی مشترکین به حالت قبل از این سرویس برگردانده شد و همچنین هزینه‌های دریافت شده از ۳۱۰۰ مشترک برای فعال سازی این سرویس، به آنها برگردانده شد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب