دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 14:52
رحمانی فضلی:

منافع مرز باید برای همه باشد/ توسعه سیستان و بلوچستان جزء اولویت‌های دولت

وزیر کشور با بیان اینکه زابل را از نظر علمی و تحقیقی خوب می‌شناسم، گفت: دولت همه جانبه به مرز نگاه می‌کند و از نظر امنیتی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی منافع مرز باید برای همه باشد.
کد خبر : 293386

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در دیدار با بزرگان و معتمدان زهک در سالن اقبال لاهوری آموزش و پرورش زهک ضمن تسلیت ایام سوگواری امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در جمع مردم سیستان قرار دارم. زابل را خوب می‌شناسم، چندین بار به زابل آمده‌ام کار تحقیقی چند روزه داشته‌ام با ماشین جهاد بودیم به علت سرعت زیاد ماشین چپ کرد و همراهی ما از دنیا رفت.


وی ادامه داد: واقعیت اینکه منطقه سختی و مشکلات دارد قبول داریم و طبیعت خداست و ما این را حکمت الهی می‌دانیم.


رحمانی فضلی گفت: خدمت مقام معظم رهبری هم گفتیم سیستان و بلوچستان شرایط بحرانی دارد، طرح توسعه برای سه استان نوشتیم که سیستان و بلوچستان جزو این استان ها است. دو کارگروه ویژه مرز داریم که یک کارگروه شورای توسعه‌ای شرق و غرب است و ۹ استان مرزی عضو هستند، یکی از اقدامات آن این است که ریسک امنیتی سرمایه‌گذاری در این استان‌ها را دولت قبول کند. سرمایه‌گذاری‌هایی که در مناطق مرزی صورت می‌گیرد میزان سود آن باید به نسبت کمتر باشد.



رحمانی فضلی ادامه داد: تصمیمات ما برای کل مرزهای کشور است دولت همه جانبه به مرز نگاه می‌کند، از نظر امنیتی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی منافع مرز باید برای همه باشد.


وزیر کشور افزود: اگر برسیم به جایی که بدانیم منافع مردم با مرز بیشتر تامین می‌شود، قطعا کار خواهیم کرد، اما با توجه به مشکلات عظیمی که در کشور با آن مواجه هستیم باید با تدبیر عمل کنیم. جمهوری اسلامی در این ۴۰ سال، فراز و فرودهای زیادی داشته است و با همان روش‌های تحریمی در حال پیشرفت است.


واگذاری اختیارات بیشتر به استان‌ها


وزیر کشور تاکید کرد: راه توسعه ما در همه مناطق کشور به واگذاری اختیارات و ظرفیت‌ها به خود مردم است، یکی از راه‌های اداره کشور در دوران تحریم این است تا به استان ها اختیارات بیشتری در زمینه های اقتصادی دهیم. زابل سابقه تاریخی و تمدنی بسیار بالایی دارد از نظر رشادت مردمی و ایستادگی در مقابل بیگانگان زبان زد است.


وی با بیان اینکه سیستان با کم آبی مواجه است، افزود: دولت طرح آب‌های ژرف را دارد تست می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.


رحمانی فضلی با اشاره به اینکه آوردن گاز به منطقه مقدمه صنعت است، گفت: منطقه آزاد تحول ایجاد خواهد کرد، تشخیص کارشناسی دولت همین مناطقی است که ارائه شده است با همه این ویژگی‌های مثبت و مهم منطقه، باید روش‌ها و شیوه‌های خاص را دنبال کنیم. امروز در سه جلسه شورای تامین، اقتصاد مقاومتی و شورای اداری شرکت خواهم کرد که امیدوارم نتایج بسیار خوبی به دنبال داشته باشد.


وزیر کشور با اشاره به اینکه محور و عامل موثر توسعه در منطقه مردم هستند، افزود: دولت مصمم است در این شرایط خاص کشور به سیستان و بلوچستان کمک کند، گام‌هایی که در دست دارد ماندگار است.


وی با بیان اینکه باید از دولت طلب طرح‌های بزرگ و توسعه‌ای را داشته باشیم، ادامه داد: عزت مردم را باید عزیز بذاریم، اگر فقیر هستیم باید با سیلی صورت را سرخ نگه داریم، باید تلاش کنیم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم.


وی گفت: همه می دانیم مناطق مرزی ما به ویژه سیستان و بلوچستان عقب افتادگی دارد که باید به آن رسیدگی کر‌د.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته