دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 14:28
رسولی در جلسه شورای شهر تهران:

فرهنگ کمیته امدادی به فرهنگ کارآفرینی تبدیل شود

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران بابیان اینکه نباید به سمت توسعه خدمات صدقه‌ای رفت، گفت: فرهنگ کمیته امدادی به فرهنگ کارآفرینی و قادرسازی تبدیل شود. 
کد خبر : 293372

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سید حسن رسولی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش پرویز فتاح رئیس کمیته امداد خمینی(ره) ضمن تشکر از راهنمایی و دلسوزی‌های وی نسبت به مسائل انتخاب شهردار، اظهار کرد: کمیته امداد دلسوزانه کار می‌کند، نهادهای مثل سازمان بهزیستی و کمیته امداد، برون دادشان خدمات اجتماعی هستند. به‌عنوان یک مددکار اجتماعی انتظار داشتم گزارش ارائه توسط شما بیشتر در این حوزه باشد.


وی ادامه داد: در حرفه‌ای که آموختیم به ما یاد دادند با کمک خواهان به‌گونه‌ای رفتار کنیم که با استفاده از ظرفیت‌های بالقوه گروه‌ها و افراد آسیب‌پذیر و با کمک خدمات اجتماعی باز توانی و قادرسازی شوند تا روزبه‌روز تعداد مراجعه‌کنندگان به کمیته امداد و سازمان بهزیستی کاهش یابد.


خزانه‌دار شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: باید با تعامل دولت، مجلس و مردم مانع از توسعه خدمات صدقه‌ای شویم و مددجویان را به صدقه گیری عادت ندهیم، قبل از انقلاب در تهران کارگاهی وجود داشت که به‌جای هدیه دادن به افراد، جوشکاری یاد می‌دادند.


رسولی خطاب به فتاح گفت: اگرچه رشته تحصیلی شما مرتبط با این مسئولیت نیست، اما با توجه به تجارب شما در سطوح کلان می‌توان با همکاری‌های نهادهای تخصصی از قبیل انجمن آسیب‌های اجتماعی، روانشناسی، مددکاری و جامعه‌شناسی به سمتی حرکت کرد که فرهنگ کمیته امدادی به فرهنگ کارآفرینی و قادرسازی تبدیل شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته