دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 17:10

حضور مستشارانی ایران در سوریه؛ محور رایزنی نتانیاهو و پوتین

منابع صهیونیست خبر دادند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با رئیس‌جمهوری روسیه درباره حضور ایران در سوریه تبادل نظر می‌کند.
کد خبر : 293356

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری العربی‌الجدید، روزنامه هاآرتص نوشت: «بنیامین نتانیاهو روز چهارشنبه در دیدار با ولادیمیر پوتین در مسکو درباره جزئیات حضور مستشاران ایرانی در سوریه رایزنی می‌کند.»


دیدار نتانیاهو و پوتین قرار بود هفته آینده برگزار شود ولی به‌ هفته جاری موکول شد.


هاآرتص می‌نویسد: «گزارش‌های رسیده از سوریه نشان می‌دهد مسکو به‌طور کامل به تعهدات خود در قبال امان و تل‌آویو درباره بازداشتن گروه‌های شبه‌نظامی حامی ایران و حزب‌الله از حضور در نزدیکی مرزهای جنوبی سوریه، پایبند نبوده است.»


نیروهای نظام سوریه از 19 ژوئن (29 خرداد) عملیات نظامی گسترده‌ای را در استان "درعا" واقع در جنوب سوریه با حمایت نیروی هوایی روسیه آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند در چند روز اخیر پیشروی‌های خوبی به دست آورند.


این روزنامه صهیونیست در ادامه مدعی شد، رژیم صهیونیستی خود به نیروهای سوری برای ورود به مناطق جنوبی چراغ سبز نشان داد و آن، پس از مذاکراتی بود که میان نیروهای پلیس روسیه در سوریه و نمایندگان دولت اردن و رژیم صهیونیستی و بر مبنای پایبندی روسیه به خروج نیروهای ایرانی از منطقه درگرفت. خروجی که برای آن مسافت 40 کیلومتر از مرزهای اردن و سرزمین‌های اشغالی مقرر شده است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته