دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 مرداد 1394 - 11:57

اصلاحات بانکی و قضایی در پارلمان یونان تصویب شد

پارلمان یونان به تغییراتی در قوانین کشور رای داد که راه دستیابی این کشور به وام اتحادیه اروپا را هموار می‌کند.
کد خبر : 29334

به‌ گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی پارلمان یونان اصلاحات بانکی و قضایی را تصویب کرده است که «آلکسیس سیپراس» نخست‌وزیر این کشور پیش از رای‌گیری به نمایندگان گفته بود که از این تغییرات ناخشنود است.


براساس این گزارش، با تصویب اصلاحات بانکی و قضایی در یونان، راه دستیابی به وام اتحادیه اروپا هموار می‌شود و مقام‌های یونانی می‌توانند مذاکرات برای گرفتن وام ۸۶ میلیون یورویی را آغاز کنند.


این تغییرات که بامداد امروز پنجشنبه انجام شد، سیستم بانکی و قضایی یونان را شامل می‌شود. زمانی‌که نمایندگان مشغول رایزنی درباره این تغییرات بودند هزاران نفر بیرون پارلمان مشغول تظاهرات بودند و عده‌ای بمب دست‌ساز به سوی پلیس‌ ضدشورش پرتاب می‌کردند.


۲۳۰ نماینده به این تغییرات رای مثبت دادند و ۶۳ نفر علیه آن رای دادند و پنج نفر از جلسه غایب بودند. در میان کسانی که علیه این تغییرات رای دادند ۳۱ نفر از اعضای حزب «آلکسیس سیپراس» یعنی حزب «سیریزا» بودند.


نمایندگان سازمان‌های اروپایی که قرار است به یونان وام دهند از فردا (جمعه) مذاکرات با مقام‌های یونان را در این کشور آغاز می‌کنند.


هفته گذشته یونان مجموعه‌ای از قوانین ریاضت اقتصادی را تصویب کرد که وام دهندگان، آن‌ها را برای پرداخت وام به یونان الزام‌آور می‌دانند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته