دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 12:00

تظاهرات گسترده مردم آمریکا در اعتراض به جنایت‌های ناشی از حمل سلاح گرم

هزاران نفر از مردم شیکاگو در اعتراض به قتل و جنایت‌هایی که به‌دنبال استفاده از سلاح گرم در این شهر بزرگ آمریکا به وجود آمده است، به خیابان‌ها ریختند.
کد خبر : 293304

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از وب‌سایت شبکه اسکای‌نیوز عربی، استفاده بدون حد و مرز از سلاح گرم از سوی افراد عادی در شیکاگو باعث شده است تا سومین شهر بزرگ آمریکا صحنه‌های فاجعه‌باری از قتل و خشونت را به خود ببیند.


در تظاهرات هزاران نفر از مردم شیکاگو سیاسیون نیز همراه شدند و مردم محلی توانستند رویکرد اعتراض‌آمیز خود را به دولت آمریکا نسبت به استفاده نادرست از سلاح گرم نشان دهند.



در شش ماهه نخست سال جاری میلادی 254 مورد قتل و 1114 مورد تیراندازی در شیکاگو به‌دنبال استفاده خشونت‌بار از سلاح گرم ثبت شده است. باوجود این، آمار قتل و خشونت کاهش 23 درصدی را نسبت به مورد مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.



بررسی‌های مرکز آمار سلاح‌های شخصی نشان می‌دهند آمریکایی‌ها 40 درصد سلاح گرم جهان را در اختیار دارند و این در حالی است که جمعیتشان به یک‌چهارم جمعیت جهان نمی‌رسد. از میان 857 میلیون قبضه سلاحی که در اختیار افراد عادی است، 393 میلیون آن تنها در آمریکا وجود دارد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته