دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 08:59

حمایت ژاپن از تحریم‌های آمریکا و کره‌جنوبی علیه کره‌شمالی

وزیر امور خارجه ژاپن در پایان رایزنی‌ها با وزیران امور خارجه کره‌جنوبی و آمریکا بر حمایت توکیو از اعمال تحریم‌ها علیه کره‌شمالی تاکید کرد.
کد خبر : 293199

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، "تارو کونو" امروز اعلام کرد ژاپن، آمریکا و کره‌جنوبی بر پایبندی خود بر اجرای تحریم‌ها علیه کره‌شمالی تا خلع سلاح اتمی این کشور و دست کشیدن از برنامه موشک‌های بالستیکش تاکید کردند.


این بیانیه پس از دیدار کونو با مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا و کانگ کیونگ هوا، وزیر امور خارجه کره‌جنوبی در توکیو صادر شد.


بر اساس این گزارش وزیر امور خارجه آمریکا پس از اینکه کره‌شمالی او را به ارائه درخواست‌هایی نظیر «گانگسترها» در جریان مذاکرات دو روزه در پیونگ‌یانگ متهم کرد، بامداد امروز به دیدار وزیران امور خارجه ژاپن و کره‌جنوبی در توکیو رفت.


در بیانیه وزارت امور خارجه کره‌شمالی که خبرگزاری رسمی این کشور آن را منتشر کرده، آمده است: «آمریکا، پیونگ‌یانگ را برای متوقف کردن برنامه تسلیحات اتمی‌اش زیر فشار قرار داده است و مطالباتی طرح می‌کند که حال و هوای گانگستری دارد.


این در حالی است که پیشتر وزیر امور خارجه آمریکا سفر دو روزه‌اش را به کره‌شمالی و مذاکرات در این کشور سازنده توصیف کرده بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته