دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آیا شغل شما از مغزتان محافظت می کند؟

اخبار جدید اعلام شده در مورد بیماری آلزایمر شامل ارتباط ابتلا به این بیماری با دیابت نوع 1، عملکرد ضعیف در دوران مدرسه و نوع شغل است.
کد خبر : 293172

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، اخبار جدید اعلام شده در مورد بیماری آلزایمر شامل ارتباط ابتلا به این بیماری با دیابت نوع 1، عملکرد ضعیف در دوران مدرسه و نوع شغل است.


دیابت نوع 1: با اختلال شگفت انگیز 93 درصد، این بیماری دژنراتیو، غیر قابل برگشت و رو به پیشرفت است و به احتمال زیادی در افرادی که مبتلا به دیابت نوع 1 هستند، احتمال ابتلا به آن بیشتر است. این آمار تکان دهنده تنها یک بخش از اخبار منتشر شده در کنفرانس بین المللی انجمن آلزایمر آمریکا در واشنگتن دی سی است.
هر نوع دیابت (دیابت نوع 1 و نوع 2) احتمال آسیب پذیری و زوال عقل را افزایش می دهد و حتی پژوهشگران اعلام کرده اند که میزان ابتلا به آلزایمر در مبتلایان به دیابت نوع 1 بسیار شایع تر است چرا که این نوع دیابت بسیار زودتر از دیابت نوع 2 آَشکار می شود و مبتلایان ناچار به استفاده از انسولین در سراسر عمر خود هستند.
بیهوشی: یکی دیگر از عوامل خطر ابتلا به اختلال شناختی و زوال عقل، بیهوشی است. به طوری که بعد از عمل جراحی شامل بیهوشی عمومی، زنان دو برابر بیش از مردان دچار کاهش عملکرد ذهنی می شوند.
ضعف عملکرد در دوران مدرسه: عملکرد دوران مدرسه و نوع شغل نیز در ابتلا به آلزایمر نقش مهمی دارند. یک مطالعه جدید بر روی 7000 نفر از مردم توسط محققان انستیتو کارولینسکا در استکهلم نشان داده که کودکانی که در سنین 10 سال به پایین دارای عملکرد ضعیف در مدرسه بوده اند، 21 درصد بیشتر از سایرین در معرض خطر ابتلا به آلزایمر در سنین 65 سال به بعد هستند.
نوع شغل: همچنین مطالعات محققان سوئدی نشان می دهد افرادی که مشاغل بسیار پیچیده دارند و با اعداد و ارقام در تماسند، 23 درصد کمتر از سایرین دچار زوال عقل می شوند.
اما خبر خوب این است که عادات زندگی سالم طولانی مدت می تواند به بهبود و حفظ سلامت مغز کمک کند. در اینجا ده راهنما برای کمک به کاهش خطر ابتلا به آلزایمر معرفی شده است:
به طور منظم ورزش کنید: هنگامی که شما به اندازه کافی ورزش می کنید، این کار منجر به بالا رفتن ضربان قلب و رسیدن جریان خون طبیعی به مغز می شود.
سیگار را ترک کنید: سیگار خود عاملی برای ابتلا به زوال عقل است و ترک آن سلامت مغز را بهبود می بخشد.
از رسیدن آسیب به سر پیشگیری کنید: استفاده از کمربند ایمنی در اتومبیل، پیشگیری از سقوط، استفاده کلاه ایمنی در هنگام موتور سواری یا دوچرخه سواری، خود عاملی برای جلوگیری از آسیب های مغزی است. آسیب های مغزی خطر ابتلا به زوال عقل را افزایش می دهد.
قلب خود را سالم نگه دارید: داشتن وزن طبیعی، کنترل فشار خون، و پیشگیری از ابتلا به دیابت برای حفظ سلامت قلب و مغز بسیار مفید است.
رژیم غذایی مناسب داشته باشید: رژیم سرشار از میوه ها و سبزیجات بخصوص رژیم مدیترانه ای خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد.
مراقب سلامت روان خود باشید: درمان بیماری هایی مثل افسردگی و اختلالات خلقی که مغز را فقیر می کنند، بسیار توصیه می شود.
ذهن خود را به چالش بکشید: شرکت در بازی ها و یا فعالیت های پیچیده در طولانی مدت سلامت مغز را تضمین می کند.


منبع: آوای سلامت


انتهای پیام/

برچسب ها: آلزایمر شغل مغز
ارسال نظر
هلدینگ شایسته