دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 17:23

انتقاد پاپ از خشونت‌های فزاینده در غرب آسیا

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان امروز در نشستی با رهبران مذهبی خواستار برقراری صلح در غرب آسیا شد و بی‌تفاوتی را که به خشونت‌ها دامن ‌زده است، محکوم کرد.
کد خبر : 293097

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از رویترز، پاپ فرانسیس در نشست شهر باری واقع در جنوب ایتالیا درباره جنگ، خشونت و ویرانی و مهاجرت اجباری سخن گفت و تاکید کرد: «همه اینها در سایه همدستی دیگران با سکوتشان‌ رخ داده است.»


پاپ فرانسیس افزود: «بی‌تفاوتی کشنده است و ما مایلیم تا صدای اعتراضمان به روی این بی‌تفاوتی کشنده و مرگبار بلند شود. ما می‌خواهیم صدای کسانی باشیم که هیچ چیز ندارند، صدای کسانی که تنها می‌توانند اشک‌هایشان را بزدایند. اوضاع امروز خاورمیانه گریه، رنج و سکوت است، زیرا دیگران آن سرزمین‌ها را در جست‌وجوی قدرت و ثروت لگدمال می‌کنند.»


در حالی که پاپ نامی از مکان یا طرف‌های درگیر خاصی عنوان نکرد، این برداشت ایجاد شد که روی سخنان او درباره جنگ سوریه بود که تاکنون صدها هزار نفر در آن کشته شده و حدود 11 میلیون نفر دیگر بی‌خانمان شده و شش میلیون نفر از آنان به‌عنوان پناهجو خارج شدند.


پاپ گفت: «بیایید دعا کنیم و از خداوند بهشت برای آن صلحی که جهان قدرتمند ما هنوز قادر به یافتن آن نشده است، استدعا کنیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته