دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 06:20
پلیس فتا هشدار داد؛

پیامدهای منفی استفاده از فیلترشکن

استفاده از فیلترشکن‌های موجود که با قیمت‌های نازل عرضه می‌شود، می‌تواند برای کابران خطرات زیادی داشته باشد؛ پلیس فتا در خصوص برخی از این خطرات هشدار‌هایی را ارائه کرده است.
کد خبر : 293079

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، بر اساس اعلام پلیس فتا، کاربران بدون بررسی عملکرد نرم‌افزارهای فیلترشکن و بدون توجه به این نکته که ممکن است این نرم‌افزار‌ها خود یک Trojan یا key logger باشند، اقدام به نصب فیلترشکن‌ها می‌کنند، این در حالی است که این نرم‌افزارها ممکن است اطلاعات مربوط به نام حریم خصوصی افراد را در اختیار سرور خود قرار دهند.


همچنین VPNها اطلاعات را به‌صورت Encrypt شده منتقل می‌کنند و فرمول Decrypt کردن آن در اختیار سرور است و تضمینی وجود ندارد که سرور قبل از رسیدن اطلاعات به مقصد آن را بازخوانی نکرده باشد.


استفاده از VPN‌های تجاری، ممکن است خطرات بسیاری داشته باشد و کاربران اینترنت باید بدانند که استفاده از چنین نرم‌افزارها و روش‌هایی، مانند این است که همه محتویات رایانه خود را از تصویر و فیلم شخصی گرفته تا اطلاعات مهم شخصی و کاری، در اختیار سرور VPN قرار دهید.


تحریک کاربران به مضوع‌گیری‌ها علیه دولت، انتشار محتوای غیراخلاقی، سیاسی و مذهبی از سوی کشورهای استعمارگر، تعریف جدید از آزادی و حقوق بشر از سوی نهادهای بین‌المللی وابسته به غرب و رصد و دسترسی به اطلاعات کاربران و ایجاد حفره‌های امنیتی از جمله دیگر معایب استفاده از فیلترشکن‌هاست.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب