دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 تير 1397 - 07:50
سخنگوی حزب اعتمادملی در گفت‌وگو با آنا:

نسبت کودتا به جلسه حزب غیرقابل پذیرش است/ رسیدگی به بی‌انضباطی‌های اعضا

سخنگوی حزب اعتمادملی واژه کودتا در تغییرات این حزب را یک بی‌اخلاقی و غیرقابل پذیرش دانست و گفت: فقط پنج - شش نفر عمدا در جلسه حزب حضور پیدا نکردند، همان‌هایی که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند روند جلسه غیرقانونی بوده است، در صورتی که جلسه کاملا قانونی بود.
کد خبر : 293048

اسماعیل گرامی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزار‌ی آنا، الیاس حضرتی را قائم‌مقام قانونی این حزب معرفی کرد و گفت: روز گذشته جلسه شورای مرکزی حزب اعتمادملی با اکثریت اعضای خود تشکیل جلسه داد و الیاس حضرتی را به عنوان قائم‌مقام حزب انتخاب کردند.


وی افزود: در این جلسه فقط پنج - شش نفر عمدا حضور پیدا نکردند، همان‌هایی که مصاحبه می‌کنند و می‌گویند روند جلسه غیرقانونی بوده است، در صورتی که جلسه کاملا قانونی بود و حضرتی به عنوان یکی از اعضای شورای اجرایی حزب، تشکیل جلسه داد و اکثریت اعضای حزب هم شرکت کردند. اگر حضور اعضا در جلسه حزب به حد نصاب نمی‌رسید طبیعی است که مصوبات جلسه غیرقانونی بود اما حد نصاب حزب اعتمادملی 28 نفر است که 33 نفر در جلسه حزب شرکت کردند.


گرامی‌مقدم تصمیم شورای مرکزی حزب برای انتخاب حضرتی را بر اساس دو ماده قانونی و اساسنامه‌ای حزب و فرمان دبیرکل دانست و گفت: تبصره دو ماده 18 می‌گوید هرگاه یکی از ارکان حزب به هر دلیلی نتواند مسئولیت خود را انجام دهند، شورای مرکزی عهده دار این سمت خواهد بود. مهدی کروبی به عنوان دبیرکل حزب بیش از هفت سال است که در حصر به سر می‌برد و امکان انجام مسئولیت‌های محوله را ندارند و بر اساس تبصره دو ماده 18، شورای مرکزی عهده‌دار وظایف دبیرکل است.


وی تصریح کرد: هفته گذشته و بر اساس تبصره 3 ماده 19، مهدی کروبی به عنوان دبیرکل حزب تمامی اختیارات خود را به شورای مرکزی واگذار کرد و بر اساس همین هم روز گذشته حزب تشکیل جلسه داد و شورای مرکزی، وظایف دبیرکل را اجرایی کرد، یعنی شورای مرکزی در یک فرآیند کاملا حقوقی، قانونی، دموکراتیک و با رای‌گیری مخفی، قائم‌مقام، سخنگو و روسای دفاتر را به اتفاق آرا تعیین و منصوب کردند. ابوالحسنی به عنوان رئیس دفتر سیاسی، نوروززاده رئیس دفتر اقتصادی، نصیری‌قیدار رئیس دفتر فرهنگی، جلیلیان رئیس دفتر حقوقی، قادری رئیس دفتر اجتماعی و بنده به عنوان سخنگوی حزب اعتمادملی انتخاب شدیم.


سخنگوی حزب اعتمادملی واژه کودتا در تغییرات حزب را یک بی‌اخلاقی دانست و گفت: رفتار غیراخلاقی و بی‌انضباطی‌هایی که چند نفری انجام دادند و نسبت کودتا به این اقدام دموکراتیک دادند، غیرقابل پذیرش هست. مواضع حزب را سخنگوی حزب اعلام می‌کند و هر سخنی به جز سخنگوی حزب، یک بی‌انضباطی حزبی است و قطعا در آینده به آن رسیدگی می‌شود.


گرامی‌مقدم با تاکید بر اینکه حزب اعتماد ملی دیگر به گذشته برنمی‌گردد و نگاهمان به آینده است، گفت: در این مدت دو سال اختلافاتی وجود داشت و رسول منتجب‌نیا در جلسات حزبی شرکت نمی‌کردند ولی از امروز قائم‌مقام در جلسات حزبی شرکت می‌کند و خود الیاس حضرتی مسئول جلسات هستند و با برنامه‌های جدید برای منافع ملی و کشور تلاش خوایم کرد در چارچوب حزب، فعالیت رسمی را ادامه می‌دهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته