دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 16:38

حریم محوطه‌های تاریخی در نقشه‌های استان اردبیل درج می‌شود

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: حریم محوطه‌های تاریخی اردبیل شناسایی و در نقشه‌های این استان درج می‌شود.
کد خبر : 293030

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا، نادر فلاحی در جلسه انتصاب رئیس گروه باستان‌شناسی اداره کل اظهار داشت: حفظ حریم محوطه‌های تاریخی مورد تاکید بوده و بر همین اساس شناسایی حریم آثار در دستور کار قرار گرفته است.


وی ادامه داد: با مشخص شدن نقشه جی‌پی‌اس در پنجره واحد استانداری، اطلاعات احصا شده اعلام شده و حریم محوطه‌های تاریخی در نقشه‌های جغرافیایی استان درج می‌شود.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ادامه داد: این مهم می‌تواند به تسهیل استعلام پروژه‌های عمرانی سطح استان و در عین حال حفاظت از محدوده آثار تاریخی منجر شود.


فلاحی اضافه کرد: همچنین این مهم می‌تواند دولت الکترونیک را در خدمت گروه باستان‌شناسی اداره کل قرار دهد و از سلیقه‌محوری و بازدیدمحوری به سمت سیستم محوری ارتقا دهد.


وی همچنین خواستار شفاف‌سازی اولویت‌های حوزه باستان‌شناسی استان در سال جاری شد و تاکید کرد: ضروری است با توجه به محدودیت منابع مالی در مقابل پروژه‌های متعدد نسبت به استفاده بهینه از منابع برنامه‌ریزی کرد.


سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل ابراز امیدواری کرد: ابنیه‌های تاریخی منجر به رونق گردشگری استان شود.


فلاحی خواستار بهره‌گیری از تجارب مفید سایر استان‌ها در حوزه باستان‌شناسی شد و افزود: انتظار می‌رود حوزه باستان‌شناسی حضور فعال در نمایشگاه‌ها داشته باشد.


وی با اشاره به ضرورت اتخاذ رویکرد اقتصادی‌محور در حوزه باستان‌شناسی متذکر شد: تخصصی‌ترین حوزه فعالیت اداره کل، در مباحث میراث فرهنگی است و ما این حوزه را ماموریت ذاتی خود می‌دانیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: استان اردبیل
ارسال نظر
هلدینگ شایسته