دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 13:34

اسلام ممانعتی با حضور سیاسی اجتماعی زنان ندارد

متخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیمسم کودکان و مدافع نام خلیج فارس در کنفرانس دُبی با اشاره به حضور گسترده و فعال زنان در عرصه‌های علمی و سیاسی اجتماعی پس از انقلاب گفت:‌ اسلام و انقلاب ممانعتی با حضور سیاسی اجتماعی زنان ندارد.
کد خبر : 292980

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مریم رزاقی در دوازدهمین نشست شنبه‌های انقلاب با موضوع زنان و خانواده به تشریح دستاوردهای انقلاب در این حوزه پرداخت و گفت: ما برای استقلال ایران انقلاب کردیم زیرا در دوره پهلوی مستشاران آمریکایی در ارتش ما حکومت می‌کردم و همواره پدرم که مسئول ریشه‌کنی تب مالت در حکومت پهلوی در ایران بود می‌گفت آمریکایی‌ها می‌خواهند فساد خود را به ایران هم وارد کنند اما علم و تکنولوژی خود را به ایران نمی‌دهند و تنها به دنبال استفاده ابزاری از زنان ما هستند.


وی افزود: آزادی زن منوط به برهنه شدن زن در جامعه نیست آنها می‌خواهند از زنان ما استفاده ابزاری کنند. آیا زنان در ایران کرامت دارند یا وقتی در آمستردام پشت ویترین مغازه‌ها لخت می‌نشینند؟ یا در سوئد که یک زن بعد از چند سال زندگی با یک مرد و داشتن دو فرزند هنوز ازدواج نکرده؟


متخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیمسم کودکان ادامه داد: در اسلام ازدواج را برای حفظ حقوق و کرامت زن در نظر گرفته‌اند در حالی که تبلیغات جهانی علیه کشور ما و نهاد خانواده است و ما باید برای استقلال کشور در مقابل استبداد جهانی ایستادگی کنیم.


رزاقی ادامه داد: استفاده ابزاری و تجاری از زن در تمام دنیا و ایران مذموم است و حتی در دوره دانشجویی من تعداد زنان تحصیل کرده و اساتید زن دانشگاه انگشت‌شمار بود و مورد تحقیر و تمسخر سایرین قرار می‌گرفتند به طوری که اعتماد به نفس آنها بسیار کاهش یافته بود.


این متخصص بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولیمسم کودکان ادامه داد: هم اکنون شاهد فعالیت و حضور بسیاری از دانشجویان و اساتید زن دانشگاه هستیم که حتی در عرصه بین‌المللی نیز حضور یافته و با حجاب اسلامی به سخنرانی و ارائه مقاله می‌پردازند.


وی ادامه داد: زنان محجبه و دانشمند ایرانی برای سایر زنان منطقه و جهان الگو هستند و در اسلام هیچ ممانعتی برای حضور سیاسی و اجتماعی زنان وجود ندارد و همواره تاکید شده زنان با حفظ کرامت و عزت انسانی در اجتماع حضور فعال داشته باشند همان‌گون که حضرت فاطمه و حضرت زینب نیز در جامعه فعالیت سیاسی و اجتماعی داشتند.


مریم رزاقی در کنفرانس دبی مدافع نام خلیج فارس بود و علی‌رغم محدودیت‌ها برای عدم بیان نام خلیج فارس به این کار اقدام کرده و از ادامه شرکت در کنفرانس منع شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: آزادی حضور زنان
ارسال نظر
هلدینگ شایسته