دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 تير 1397 - 16:20
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

لزوم ایجاد چتر حمایتی قانونی بر ایده‌های پژوهشی پایان‌نامه‌ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: برای تحقق تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها در ابتدا باید چتر حمایتی قانونی بر ایده‌های پژوهشی پایان‌نامه‌ها ایجاد شود.
کد خبر : 292932

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از خانه ملت، محمود صادقی با اشاره به لزوم تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها، گفت: قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی مکمل ایده تجاری‌سازی پایان‌نامه است؛ برای تحقق تجاری‌سازی پایان‌نامه‌ها در ابتدا باید چتر حمایتی قانونی بر ایده‌های پژوهشی پایان‌نامه‌ها ایجاد شود.


نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید از مالکیت فکری پایان‌نامه‌ها حمایت شود، افزود: قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی به سلامت ایده‌های پژوهشی کمک و از کارهای کپی، تقلبی و غیر اصیل جلوگیری می‌کند.


وی با بیان اینکه برای تجاری‌سازی، اجرای قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی از ضروریات است، اظهار کرد: برای تحقق تجاری‌سازی باید چرخه کاملی اجرا شود که از تولید ایده و نوآوری شروع می‌شود و در ادامه باید ایده‌ها ثبت شده و تضمین شود که از تجاوز به اثر جلوگیری می‌شود.


صادقی با بیان اینکه ضعف اساسی در نظام دانشگاهی عدم ارتباط نهادینه بین صنعت و دانشگاه است، خاطرنشان کرد: صنعت نیازهای خود را به دانشگاه‌ها عرضه نمی‌کند و انتظاری برای رفع مشکلات جامعه از دانشگاه ندارد.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی افزود: در کشورهای اروپایی اکثر پایان‌نامه‌ها در پاسخ به نیاز جامعه تعریف می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته